X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» آغاز شد / حضور پررنگ خانواده شهدا – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای صنوف سینمایی، خانواده شهدا و همچنین سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزار آغاز شد.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای صنوف سینمایی، خانواده شهدا و همچنین سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

اجرای این برنامه را محمدرضا شهیدی فرد برعهده دارد.

سخنان زیبا و احساسی دبیر جشنواره

پس از پخش کلیپی از جشنواره فیلم «مقاومت»، محمد خزاعی دبیر این جشنواره گفت: خوشحالم که امشب در آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت در خدمت شما هستم؛ جشنواره ای که در این سال ها فراز و نشیب های زیادی طی کرده و با پشتیبانی شما هنرمندان و مسئولان و مدیران در حال نزدیک شدن به سر منزل مقصود است و هر سال به صورت با شکوه تر برگزار می شود.

وی افزود: خوشحالیم که جشنواره مقاومت جشنواره فیلمسازان آزادی بخش دنیا شده است. امسال ۹۲ کشور خواهان حضور بودند که نشان می دهد گفتمان ما در حال فراگیری است. در این جمع و در اندیشه مقاومت چه چیزی نهفته است که برخی از کشورها، رسانه ها و صهیونیستی ها نگران رونق جشنواره هستند تا جایی که دست به تهدید فیلمسازان می زنند؟ مگر چه گفتمانی در این جشنواره است که به برگزاری آن حساس شده اند؟

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: باید قبول کنیم این تهدیدها نقض حقوق بشر است وقتی فیلمسازان نتوانند آزادی بیان داشته باشند چه می شود؟ من ممنونم که فیلمسازانی در جمع بین ما هستند که می گویند وقتی به کشور خود برمی گردیم اگر حضور در این جشنواره و ایران عواقبی برایمان داشته باشد ترجیح می دهیم کشورمان را عوض کنیم.

 سردار نقدی اولین تقدیر شونده

در ادامه سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، محمد خزاعی و … روی صحنه آمدند و از سردار نقدی قدردانی کردند.

سردار نقدی در سخنانی گفت: سینمای اصیل ایران سینمای شجاعت، شرافت و کرامت انسانی است. این سینما، صدای مظلومین است. آنهایی که هنرشان را به قدرت ها فروخته اند به جایی نمی رسند، آنهایی که برای خوشامد اسکار فیلم می سازند نامی از آنها باقی نمی ماند ولی آنهایی که برای عدالت و آزادی و اسلام و آزادی اثری می سازند نامشان جاودان می ماند.

در ادامه مراسم از جواد جباری مدیرعامل سابق بنیاد روایت فتح تجلیل شد. جباری نیز عنوان کرد: من هم به همان صحبت های سردار نقدی تاکید دارم و دیگر چیزی نمی گویم.

بیماری فراگیر در میان سینماگران/ وقتی آقای سوری بجای عربی به زبان انگلیسی سخن می گوید…

تجلیل از سینماگران سینمای سوریه بخش دیگر مراسم بود.

در این بخش مراد شاهین رییس سازمان سینمایی سوریه به نمایندگی از سینماگران این عرصه روی صحنه آمد و مورد قدردانی قرار گرفت.

مراد شاهین گفت: از محمد خزاعی و برگزار کنندگان جشنواره تشکر می کنم و امیدوارم این جشنواره به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

اهدای جوایز فیلم های مستند/ شیوه همیشگی در اهدای لوح و جوایز به تمامی آثار

در ادامه جوایز بخش فیلم های مستند مسابقه سینمای ایران اهدا شد.

در این بخش لوح تقدیر به مستند پسرم ساخته محمدمهدی خالقی اهدا شد.

لوح تقدیر ویژه این دوره برای پرداختن به موضوع یمن به مستند بیتنا اهدا شد.

دیپلم افتخار سوم به مستند آقای نخست وزیر ساخته محمدرضا امامقلی رسید.

دیپلم افتخار دوم به باصبر زندگی ساخته وحید فراهانی تعلق گرفت.

تندیس این بخش به زنانی با گوشواره های باروتی ساخته رضا فرهمند اهدا شد. فرهمند پس از دریافت جایزه اش گفت: این فیلم موفقیت های بزرگی کسب کرده و این موضوع حاصل زحمت همه بچه هاست.

وی با اعلام اینکه این روزها مشغول ساخت مستندی در سوریه است و با فلسطینی ها کار می کند، توضیح داد: همیشه سعی کرده ام فیلمی بدون سوگیری بسازم. باید بگویم در سوریه مردانی دیدم که از جنس یک مرد بودند. من با کمال افتخار این جایزه را به همسر شهید مدافع حرم علی کمال زاده تقدیم می کنم.

در این بخش مراسم رضا برجی عکاس و مستندساز که برای اهدای جوایز روی صحنه بود، گفت: ما در حال پخش کردن انگیزه مقاومت در منطقه هستیم که این انگیزه باعث می شود مردان ما به جاهای دور بروند و شهید شوند. امسال یکی از سال های پربار جشنواره بود و جا دارد از همه برگزارکنندگان تشکر کنم.

این خبر در حال تکمیل است…


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *