X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جایزه شهید سلیمانی کمبودهای پژوهشی حوزه دفاع مقدس را رفع می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر علمی ‌اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: جایزه ‌سردار شهید حاج ‌قاسم ‌سلیمانی به‌دنبال‌ رفع‌ کمبودهای ‌پژوهشی‌ درحوزه ‌دفاع‌ مقدس ‌است.

به گزارش سینماپرس، ‌محسن پرویز با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی و برگزاری این جایزه گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم در حوزه‌های مختلف علوم انسانی کمبود پژوهش و تحقیق را داریم مخصوصاًًً، پژوهش‌هایی که کاربردی و نتیجه‌بخش و در رشته‌های مختلف باشد.
پیش از این مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، همزمان با چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس، با انتشار فراخوانی اعلام کرده بود اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برگزار خواهد کرد. آخرین فرصت برای ارسال آثار پژوهشی پایان مرداد ۱۳۹۹ و زمان اعلام نتایج داوری ۲۵ آذر ۱۳۹۹ همزمان با روز پژوهش اعلام شده است. دبیر علمی ‌اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به برگزاری این دوسالانه گفت: جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با پژوهش‌هایی است که در حوزه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، بین‌الملل، تاریخی و اقتصادی مرتبط با مقاومت صورت می‌گیرد و صرفاً پژوهش را دربر می‌گیرد. هدف اصلی تصمیم‌گیرندگان برای تأسیس این دوسالانه توجه دادن محققان و جامعه دانشگاهی به این سمت‌وسو بود تا به این موضوعات توجه ویژه‌تری شود. وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلفی که درباره برگزاری دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم راجع به ‌ضرورت کار در حوزه‌های مختلف صحبت کنیم، خیلی از امور را می‌توانیم زیر سؤال ببریم و بگوییم کار مشابهی وجود دارد و چه ضرورتی دارد ما این کار را انجام دهیم ولی اگر نگاه‌مان برگزاری کارهایی نه با هزینه‌های خیلی بالا و هدف تقویت یک حوزه‌ باشد، آن‌وقت احساس می‌کنیم هیچ کار اضافی در بعضی از حوزه‌های پراهمیت انجام‌ نشده است.  

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *