X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کف هزینه‌ها برای تولید فیلم‌های سینمایی کمتر از سه یا سه و نیم میلیارد تومان نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد حسین فرحبخش جزئیات کف و سقف هزینه تولید یک فیلم سینمایی و علت درخواست بازیگران برای افزایش دستمزد را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان سینما درباره پایین‌ترین و بالاترین هزینه تولید فیلم‌های سینمایی در گفت و گو با خبرنگاران جوان،گفت: کف هزینه‌ها بدون تبلیغات و با بهره وری از بازیگران متوسط به لحاظ سوپر استار بودن، کمتر از سه یا سه و نیم میلیارد تومان نیست و متوسط چهار تا چهار و نیم میلیارد تومان خواهد بود، ولی سقف هیچ رقم خاصی ندارد و می‌تواند به هفت، هشت و شاید تا بیست میلیارد هم برسد.

این تهیه کننده درباره گران‌تر شدن هزینه‌های تولید با وجود تعطیلی چند ماهه تولیدات به علت شیوع ویروس کرونا بیان کرد: این به دلیل تولید سریال‌های قلابی در شبکه نمایش خانگی است که اکثرا هم به نوعی پولشویی در آن‌ها اتفاق می‌افتد. این آثار باعث شده بازیگران و عوامل بیکار نمانند و پول‌های کلان بگیرند.

او فضای تولیدات سینمایی با توجه به گران‌تر شدن هزینه‌های تولید و نداشتن توجیه اقتصادی، آن هم در شرایط کنونی را تحلیل کرد و گفت: اگر در مورد بخش خصوصی حرف بزنیم باید گفت دیگر وجود ندارد، اما آن‌هایی که تحت هر شرایطی کار می‌کنند و سود و ضرر برای آن‌ها مهم نیست یا بودجه دولتی دارند و یا منشا منابع مالی آنها مشخص نیست.

فرحبخش گفت: با این وضعیت سرنوشت خوبی در انتظار سینما نخواهد بود، البته که فاجعه کرونا دست هیچکس نیست و جهان را درگیر کرده است و فکر می‌کنم بیش از همه اقتصاد سینما را نشانه گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *