X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پروتکل‌های بهداشتی در گروه‌های فیلمسازی جدی گرفته نمی‌شود! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آرش صادقی عکاس و فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل است، البته در این میان پیشنهادهایی برای چند تله فیلم و چند پروژه فیلم کوتاه داشتم که با اوج‌گیری این بیماری تولید آنها هم به تعویق افتاد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در دست دارد، بیان کرد: این احتمال وجود دارد که با بهتر شدن شرایط موجود، مستندی را با همراهی یکی از دوستانم تولید کنیم.

این عکاس سینما تاکید کرد: متاسفانه ویروس کرونا تقریباً همه چیز را به هم زده است و بسیاری از سینماگران در رشته‌های مختلف، بی کار هستند و این مساله روی زندگی آنها تاثیر منفی داشته است و مشخص نیست چه زمانی این شرایط از بین می‌رود و همه چیز به روال عادی برمی‌گردد.

وی توضیح داد: یک سری از سینماگران در رشته‌های مختلف نیز بر سر پروژه‌های تولید فیلم حضور داشتند که متاسفانه تعدادی از آنها کرونا گرفته‌اند. به همین دلیل کار کردن سخت شده است و پیشنهادهای کاری تنها در حد حرف است و کمتر پروژه‌ای به سمت تولید می‌رود.

صادقی گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تغییر و تحولات بسیاری به همراه داشته که روی سبک زندگی و کاری همه مردم در کشورهای مختلف تاثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند تاثیرگذار باشد اما متاسفانه بسیاری از دوستان در صنوف مختلف این پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، یعنی حتی ساده‌ترین مورد یعنی زدن ماسک را رعایت نمی‌کنند.

این فیلمبردار درباره حمایت‌های صنفی توضیح داد: من عضو صنف عکاسان سینمای ایران هستم، اما چون مدتی است که دیگر فعالیت عکاسی نمی‌کنم و بیشتر در حوزه فیلمبرداری فعالیت می‌کنم، صنف من را عضو خود نمی‌داند و به همین دلیل حمایتی از من نکرده است. این در حالی است که وظیفه صنف حمایت از اعضای خود است، اعضایی که فرق نمی‌کند فعال یا غیرفعال باشند.

صادقی در پایان گفت: من سال‌ها در سینمای ایران به عنوان عکاس فعالیت کرده‌ام و چون مدتی است که به سمت فیلمبرداری رفته‌ام به این معنی نیست که دیگر عضو صنف عکاسان نیستم، بلکه باید از حقوق و مزایای صنف خود مانند دیگر اعضا بهره مند شوم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *