X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جای خالی تهران‌گردی در سینمای مستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احمد مسجد جامعی گفت: متاسفانه مستندسازان اندکی حاضر به ساخت فیلم با موضوع تهران‌گردی هستند.

به گزارش سینماپرس، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره این دوره از جشنواره سینما حقیقت گفت: سینمای مستند یک قسمت دیگری از زندگی است. شرایط زندگی به گونه ای است که همه ما با هنر آمیخته هستیم و به حوزه های مختلف هنر ورود پیدا می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با توجه به محدود بودن موضوعات امروزی در عرصه سینمای مستند بیان کرد: باید سینمای مستند در همه عرصه ها ورود پیدا کند. علاقه مندان به عرصه فیلمسازی در سینمای مستند می توانند به شهرهای مختلف بروند و تاریخ این شهرها را تبدیل به بهترین فیلم های مستند کنند.

وی با تاکید بر این که مستندسازان باید حوزه های مختلف را رصد کنند، تصریح کرد: در بسیاری از مستندها فارغ از موضوع، شاهد سرمایه گذاری ارگان های مختلف هستیم. متاسفانه مستندسازان اندکی حاضر به ساخت فیلم با موضوع تهران گردی هستند در صورتی که این ظرفیت را تنها می توانیم درسینمای مستند پیدا کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال در تهران عمارت های تاریخی زیادی وجود دارد که می توانند سوژه فیلم های مستند باشند. قطعا فیلم هایی در این زمینه در سینمای مستند ماندگار خواهند شد.

مسجد جامعی با توجه به حمایت های دولت دراین دوره از جشنواره بیان کرد: باید انتخاب های درستی برای ساخت فیلم های مستند از شخصیت های تاریخ داشته باشیم.به عنوان مثال ساخت فیلم درباره زنده یاد تختی مخاطبان و علاقه مندان زیادی دارد. چرا که با عواطف گروه های مختلف جامعه ما پیوند خورده است. به هرحال نحوه تعامل و گفت و گو میان مسئولان و هنرمندان باید همیشه مشخص باشد تا بتوان از حمایت های دولتی هم در این جشنواره ها بهره برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سینما و این گونه جشنواره ها قطعا آینده روشنی دارند. جنس هنر با دل و جان ایرانیان آمیختگی دارد و در همه شرایط هنر جایگاه خود را اثبات می کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *