X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

قنبری: وزارت ارشاد و سایر مراجع فرهنگی دولتی به وضعیت زندگی اهالی سینما رسیدگی کنند/ ورود افراد غیرمتخصص یکی از علل بیکاری پیشکسوتان سینما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: وزارت ارشاد و سایر مراجع فرهنگی دولتی باید به وضعیت آشفته زندگی اهالی سینما رسیدگی کنند؛ این وظیفه قطعی و تعیین شده آن ها است و در همه کشورهای جهان هم وضعیت به همین گونه است؛ مسئولان نباید از آبروداری هنرمندان سوءاستفاده کنند و چشم خود را روی اوضاع بحرانی و بغرنج زندگی آن ها ببندند.

کارگردان فیلم های سینمایی «فصل بلوغ» و «روییدن در باد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان دولت باید آبروی دینی، اخلاقی، خانوادگی، عاطفی و… هنرمندان را حفظ کنند. عواطف، احساسات و اخلاق مداری جزئی از فرهنگی بطنی و ذاتی ما است و مسئولان دولت و وزارت ارشاد نباید با تکیه بر این موضوعات فرهنگی سعی کنند از زیر بار شانه خالی کنند و خود را به ندیدن و نشنیدن بزنند!

این سینماگر خاطرنشان کرد: پرسش اصلی بنده از مسئولان دولت این است که چرا از این همه منابع ملی که در اختیار دارد بخش جزئی را برای بهبود وضعیت اهالی سینما که فرهنگ سازان این مرز و بوم هستند ارائه نمی دهد؟ چرا مسئولان چشم خود را روی وضعیت بحرانی زندگی سینماگران بسته اند و به ما رسیدگی نمی کنند؟

قنبری سپس با بیان اینکه همین اواخر به حال زندگی نابسامان ۳ تن از کارگردانان مطرح سینما گریستم تصریح کرد: این افرادی که می گویم هر ۳ جزو خبرگان، پیشکسوتان و متبحران و باتجربه های این سینما هستند. این ها آدم های باشرفی هستند که با هزار و یک بدبختی و مصیبت به درجه فیلمساز شدن رسیده اند و سال های زندگی شان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم صرف کرده اند. واقعاً روا نیست که زندگی شان چنین دچار آشفتگی و تشتت باشد و هیچ کس حتی یادی از آن ها نکند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو برخی تهیه کنندگان سینما که طی سال های اخیر موجبات ورود افراد غیرمتخصص را به سینما فراهم آورده اند نیز یکی از مقصران بیکاری گسترده اهالی سینما برشمرد و تأکید کرد: تهیه کنندگان هردمبیلی که هر کسی را از گرد راه نرسیده به عنوان بازیگر و یا سایر نیروهای متخصص وارد سینما کردند و با هزار و یک لطایف الحیل موجبات عضویت آن ها را در خانه سینما فراهم کردند باید امروزه پاسخگوی بیکاری بخش عمده ای از سینماگران باشند.

کارگردان فیلم های سینمایی «او» و «پرنده باز کوچک» ادامه داد: این توده عظیمی که بر گرده سینمای ایران سنگینی می کند حاصل دست این تهیه کنندگان غیرمتخصص است و بس!؛ این ها حاصل نیروهایی هستند که بر اساس بی سوادی این قبیل تهیه کنندگان وارد سینما شدند و این بار را بر شانه های سینما آوار کردند. تهیه کنندگانی که این ها را وارد کردند حالا باید مخارج شان را تقبل کنند و زندگی شان را تأمین کنند!

قنبری در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی این تهیه کنندگان را که با زدوبندهای فراوان افراد کارنابلد را وارد سینما کرده اند مورد موأخذه و بازخواست قرار بدهند و حق بیمه و مسکن و تأمین معیشت اهالی سینما را از این تهیه کنندگان بگیرند تا از این پس دیگر کسی جرأت نکند هر شخص تازه از راه رسیده ای را وارد سینما کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *