X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اکران آنلاین «چهل کچل» در شرایط مناسب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: صادق صادق دقیقی درباره آخرین وضعیت اکران فیلمش و کم لطفی فیلیمو و نماوا توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، صادق صادق دقیقی کارگردان سینما، درباره آخرین وضعیت اکران «چهل کچل» به خبرنگاران جوان، گفت: منتظر شرایط مناسب هستیم که فیلم را اکران آنلاین کنیم.

او افزود: قشر نوجوان در سنی قرار دارند که در حال پخته شدن هستند و به نوعی باید در هر کاری قهرمانانه عمل کنند. «چهل کچل» به شدت مناسب این قشر از جامعه و حتی کودکان است و می‌تواند آن‌ها را جذب خود کند؛ چون آن‌ها را با فیلمی قهرمانانه و داستانی جذاب روبرو می‌کند.

وی ادامه داد: نوجوانان قصه فیلم ما کار بزرگی را انجام می‌دهند که از دست بزرگان آن منطقه بر نمی‌آید. اتفاقی که نجات مال و جان همه را به دنبال خواهد داشت و این روایت به دور از شعارزدگی خواهد بود. از طرفی جلوه‌های ویژه «چهل کچل» که بسیار روی آن کار شده در سینمای ایران کم نظیر است و به جذابیت کار افزوده و برای مخاطب دیدنی خواهد بود.

صادق دقیقی با انتقاد از عملکرد نماوا و فیلیمو بیان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی نماوا و فیلیمو به فیلم‌های کودک و نوجوان ارج نمی‌نهند. در صورتی که اگر به این حوزه توجه کنند اتفاقات خوبی برای سینما خواهد افتاد و از همه مهمتر به قشر کودک و نوجوان احترام می‌گذارند. چقدر خوب می‌شد وزارت ارشاد روی نماوا و فیلیمو نظارت بیشتری داشته باشد تا فقط به خودشان فکر نکنند و به فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان و آثاری که به حمایت بیشتری نیاز دارند هم توجه کنند.

گفتنی است؛ «چهل کچل» با نام خارجی «بچه‌های طوفان» در هشت جشنواره بین المللی حضور داشته و این حضورها ادامه دارد.

این فیلم در جشنواره زلین چک نامزد دریافت بهترین فیلم و در جشنواره Hero and time روسیه نامزد دریافت بهترین کارگردانی شد. همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره رشد به این فیلم تعلق گرفت و در جشنواره کودک هم پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرد.

در «چهل کچل» بازیگران بزرگسالی چون پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی، تیمور عباسی و بازیگران نوجوانی چون رضا مهاجری، طاها طاهری، حمیدرضا زواری، پونه سورتیچی نقش آفرینی می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *