X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حداکثر استفاده از حداقل ظرفیت با ایجاد فرصت نمایش آنلاین «سینماحقیقت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران معتقد است که می‌توان با ایجاد فرصت نمایش آنلاین «سینماحقیقت» برای پخش‌کنندگان بین‌المللی و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی دنیا از حداقل ظرفیت در این شرایط اپیدمی کرونا حداکثر استفاده را برد.

به گزارش سینماپرس، الهه نوبخت که تهیه‌کنندگی و پخش بین‌المللی مستند «دلبند» را برعهده داشت و با این فیلم در فستیوال‌های بسیاری حضور یافت، درباره‌ی برگزاری آنلاین چهاردهمین دوره‌ی جشنواره سینماحقیقت گفت: یادمان‌ باشد که جشنواره قرار است یک جریان بسازد و نمی‌توان این جریان فرهنگی را به دلیل وجود کرونا بر زمین گذاشت.
این پخش‌کننده افزود: مسلماً اگر امسال سینماحقیقت برگزار نمی‌شد، سال بعد با انبوهی از فیلم‌های متقاضی مواجه بودیم و رقابت تنگاتنگ شده و به دلیل دیده نشدن برخی فیلم‌ها به نوعی شاهد فیلمسوزی بودیم. در نتیجه خوشحالیم که با وجود دشواریی‌هایی که وجود دارد، مرکز گسترش همت گذاشته و قرار است جشنواره سینماحقیقت به شکل آنلاین برگزار شود تا فیلم‌های منتخب شناسایی و شرایطی برای پخش بین‌المللی آنها توسط پخش‌کنندگان داخلی فراهم شود.
نوبخت یادآور شد: آخرین‌ فستیوالی که توانست به شکل گذشته‌ی خود برگزار شود، ‌ برلیناله ۲۰۲۰ بود که سینمای ایران‌ هم با دریافت جایزه اصلی در آن درخشید. در روزهای پایانی جشنواره بود که اعلام شد وضعیت ویروس کرونا در جهان در حال افزایش است و با اعلام این خبر به شکل عجیبی با خیابان‌های خلوت اطراف محل برگزاری فرش قرمز فیلم‌ها مواجه شدیم و این ترس عمومی باعث وحشت سینماگران حاضر در این فستیوال هم شد.
این پخش‌کننده در ادامه، با تاکید بر برگزاری ناموفق بازار فیلم کن هم اظهار کرد: مارکت آنلاین کن به دلیل عدم نمایش آنلاین فیلم‌های خوب چندان تجربه موفقی نبود. با وجود این تجربه‌ها در برلیناله و کن بود که مسوولان جشنواره ونیز تصمیم گرفتند این جشنواره را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تدابیر سخت‌گیرانه بصورت فیزیکی برگزار کنند.
نوبخت ادامه داد: حال این سوال مطرح است که جشنواره‌ای مانند سینماحقیقت که یکی از منظم‌ترین جشنواره‌های ایرانی در زمینه‌ی نمایش فیلم‌ است، باعث ایجاد چه فرصتی برای فیلمسازان و دیده شدن فیلم‌هایشان می‌شود؟ برای دیده شدن بهتر مستندها و فروش آن به شبکه‌های بین‌المللی چه تدابیری اندیشیده شده است؟ آیا در جشنواره امسال شرایطی به شکل آنلاین برای نمایندگان زد دی اف، پی وی سی و… فراهم می‌شود که فیلم‌ها را روی پلتفرمی آنلاین ببینند؟
وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت باید به دنبال معرفی هرچه بیشتر و کارآمدتر فیلم‌های بخش مسابقه و خارج از مسابقه برای ارسال به خریداران داخلی و پخش‌کنندگان بین‌المللی باشد، گفت: باید ویدیولایبرری ایجاد شده ‌و به نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی دنیا دسترسی تماشای فیلم داده شود. با توجه به درآمدهای ارزی و این که شبکه‌های تلویزیونی دنیا با وجود پاندمی کرونا و کمرنگ شدن سینماها نیازمند خوراک بیشتری هستند و مقاصد اصلی مستندهای ما هم همین تلویزیون‌ها هستند، اگر جشنواره فرصت تماشای آنلاین فیلم‌ها را برای افراد درست که نقش سیاست‌گذاری یک ساله برای تهیه فیلم‌های مستند در شبکه‌های تلویزیونی و اینترنتی و بین‌المللی برعهده دارند را ایجاد کند، می‌توانیم از حداقل ظرفیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *