X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افزایش مخاطبان سینما در ۹ ماهه سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بررسی آمار فروش فیلم‌ها در ۹ ماهه اول سال ۹۷ نشان می دهد که میزان فروش فیلم ها و تعداد مخاطبان سینما نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش داشته است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی اعلام کرد: سینمای ایران در نه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۲۰۳ میلیارد و ۷۰۴ میلیون و ۳۷ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت ۲۳  میلیون و ۸۶ هزار و ۲۳۴ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در نه ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل  ۱۴۲ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۱۷۱ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۸ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۶۵ نفر بوده است.  

اربابی با اشاره به افزایش مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷ افزود: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در نه ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ چهل و سه  درصد و تعداد تماشاگران نیز در نه ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بیست و هشت درصد رشد داشته است.  

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی همچنین با اشاره به فروش آذر ماه نیز گفت: میزان فروش سینمای ایران در آذر ماه سال ۹۷ معادل ۱۸ میلیارد  و ۱۸۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۶۴ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

وی با مقایسه آذرماه با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۵۴ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در آذر ماه ۹۷ سینما ۹ درصد افزایش فروش و ۲ درصد کاهش بیننده را شاهد بوده است.

اربابی در پایان تاکید کرد: اطلاعات از سامانه سینما شهر استخراج شده است و به علت به روز نشدن تمامی اطلاعات تفاوت اندکی در فروش آذر ماه پس از تکمیل اطلاعات دیده خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *