X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سه رکن اصلی اقتدار ملی «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امام خامنه ای صبح امروز در ارتباط تصویری با مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح فرمودند: قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است.

به گزارش سینماپرس، مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم به شرح زیر است:

– تحصیل در دانشگاه‌های نظامی و دانشگاه‌های سازمانهای نیروهای مسلح ما یکی از باشرف‌ترین و باارزش‌ترین کارها است، چرا؟ چون با تحصیل در این دانشگاه‌ها، جوانان ما وارد نیروهای مسلحی میشوند که امنیت کشور را تأمین میکند و امنیت برای کشور یک ارزش بسیار والا و اساسی و یک عنصر حیاتی است؛ چون بدون امنیت همه‌ی ارزشهای مهم کشور دچار اختلال خواهند شد؛ هم رفاه، هم عدالت، هم دانش‌ورزی و دیگر ارزشهای مهم.

– نیروهای مسلح به‌جز تأمین امنیت کارهای مهم دیگری هم دارند که یکی از بزرگ‌ترین کارهای نیروهای مسلح ما ارائه‌ی خدمات به ملت است… هم خدمات زیربنایی مثل سد و راه و پالایشگاه و امثال اینها، هم در عرصه‌ی بهداشت و درمان در بخش واکسن فلج اطفال…

– امروز هم در زمینه‌ی مسائل کرونا حقیقتاً نیروهای مسلح در میدان‌اند… و در حوزه‌ی کمکهای معیشتی کارهای بسیار خوبی به‌وسیله‌ی نیروهای مسلح انجام میگیرد… و همچنین در رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه.

– قدرت دفاعی یکی از ارکان اقتدار ملی است؛ اگر ما برای اقتدار ملی لااقل سه رکن اصلی را در نظر بگیریم، این سه رکن «استحکام و ثبات اقتصادی»، «توانایی و قوام‌یافتگی فرهنگی» و «قدرت دفاعی» است.

– قدرت دفاعی برای اقتدار یک ملت حیاتی است. اگر ملت‌ها این قدرت دفاعی را نداشته باشند، آن کسانی که اهل تجاوز و تعرض و سوءاستفاده و دخالت‌ کردن و دست‌اندازی به دیگر کشورها و ملتها هستند، مانند آمریکا و بعضی از کشورهای دیگر، آنها را راحت نمیگذارند و به همه چیز آنها تعرض میکنند که امروز می‌بینید به بعضی از کشورها چه تعرض‌هایی می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *