X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

چهارمین دوره جشنواره ملی فیلم «ایثار» برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چهارمین دوره جشنواره ملی فیلم «ایثار» به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم «ایثار» با حضور سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در سالن اجتماعات ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.

سید مرتضی حسینی مدیر کل امور هنری بنیاد شهید گفت: دوره اول جشنواره را در سال ۱۳۹۳ برگزار کردیم، سال ۹۷ دومین دوره، همچنین سال۹۸ دوره سوم و امسال هم چهارمین دوره جشنواره را برگزار می کنیم.

سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم سخنان خود را با درود به شهدای دفاع مقدس آغاز کرد و گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در شرایط سخت کشور بسیار ضروری و لازم است. ما هم راهبردها را بر اساس سبک زندگی پیش خواهیم برد.

وی ضمن اشاره به ترویج  فرهنگ «ایثار و شهادت» در دل این رویداد، بیان کرد: با توجه به رسالت بنیاد شهید، لازم است که در شرایط روز، لایه‌های فرهنگی را پوشش دهد. تبیین نقش محور مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف این جشنواره می‌باشد. همچنین استعدادهای جوان کشورمان و توجه به جوانان از دیگر موضوعات  است.

سردار سلیمانی در تشریح موضوعات جشنواره عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی، ایثار و اقتصاد مقاومتی جهش تولید،   ایثار و جنگ نرم در فضای مجازی،   ایثار و امید به زندگی، ایثار، امنیت و آرامش اجتماعی، ایثار اجتماعی، نقش ایثارگران و بسیج مردمی در مقابله با کرونا، ایثارگران حوزه سلامت، ایثارگران، شهدای مقاومت، مدافعین حرم و خانواده‌های معظم ایشان، نقش محور مقاومت در بیداری اسلامی موضوعات این رویداد است. تا الان نتوانسته ایم از زبان هنر این موضوعات را به تصویر بکشیم که ان شاءلله در آینده بستری فراهم خواهد شد تا به نحو احسن این کار را انجام دهیم.

این مقام مسئول همچنین گفت: برنامه‌هایی در دهه مبارکه فجر خواهیم داشت مانند همایش سراسری «پدران آسمانی» و کنگره فرهنگی بحث ورزشی که به صورت مجازی بسترسازی شده است. جانبازان عزیز در شرایط سخت با صلابت زندگی میکنند که باید نگاهمان را معطوف آنان کنیم. موضوعاتی همچون ورزش و سلامتی آنها و موضوع درمان فرهنگ باعث شده  تا نظاممان در برابر طوفان‌های بسیار زیاد مقاومت کند.

وی در خصوص بخش‌های جشنواره توضیح داد: فیلم مستند، فیلم کوتاه داستانی، پویانمایی، نماهنگ و طرح و فیلنامه‌های کوتاه ۱۲۰ ثانیه‌ای قالب های این جشنواره هستند. همچنین در چهلمین سالگرد دفاع مقدس به سر می‌بریم. بنابراین از سوم خرداد تا پایان اسفند سال جاری، اربعین و هفته دفاع مقدس را با تجلیل از جامعه ایثارگری گرامی می‌داریم؛ در هفته وحدت، سالروز تولد پیامبر گرامی اسلام(ص)، روز دانش آموز و دیگر مناسبت‌ها هم برنامه هایی خواهیم داشت. گسترش فعالیت‌های فرهنگی یک امر است و لازم است که نگاهمان را روی آن متمرکز کنیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه باید شرایطی برای کشف و رشد استعدادهای جوانان  فراهم شود اظهار کرد: دو محور ایثار و شهادت باعث بقای فرهنگ اسلامی است. بر اساس این دو محور، اسلام بر پایه‌های خود ایستادگی کرده  و در مقابل نابرابری‌ها و فشارهای زیاد دوام آورده است.

سید مرتضی حسینی مدیر کل امور هنری بنیاد شهید، در پاسخ به دستاوردهای جشنواره‌های قبلی و نیز به نمایش درآمدن آثار گفت: آثاری که در جشنواره‌ها برگزیده و موفق به کسب جایزه شدند، در صورت تمایل کارگردانان خریداری و توسط گروه تلویزیونی شاهد، پخش خواهد شد. همچنین در شبکه‌های سراسری و در نهایت فضای مجازی پخش می شود.

سردار سلیمانی همچنین درباره تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگر گفت: باید مشارکت بیشتری با ما انجام شود. بنده جای تشکل‌ها را خالی میبینم. همچنین باید تلاش کنیم تا زمان اختتامیه تولیدات قبل را هم ارائه دهیم.

وی  درباره ضرورت برگزاری جشنواره در دوران شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: تاکید می‌کنم تداوم انقلاب و نظام ما بستگی به دو محور ایثار و شهادت دارد و در این شرایط هم با رعایت تمام دستورالعمل ها نباید در حوزه فرهنگ کم گذاشته شود.

 حسینی هم در پاسخ به این سوال افزود: این جشنواره تنها جشنواره‌ای است که به صورت اختصاصی به مسئله «ایثار و شهادت» می‌پردازد و مضاف بر آن، ما برای جشنواره قبلی  هزینه‌ای نکرده ایم، چه بسا سود هم کرده ایم.

حسینی درباره میزان توجه این نهاد به تئاتر بیان کرد: ششمین جشنواره تئاتر را دو سال پیش برگزار کردیم. امسال هم با تئاترهای خیابانی در جشنواره تئاتر فجر حضور داریم؛ همچنین چهار سمفونی شهدا تهیه و ارائه  و حدود چهل نماهنگ نیز تهیه و پخش شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *