X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«خورشید» مجیدی در بین مدعیان اسکار قرار گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روزنامه آنلاین گولد دربی که در زمینه پیش بینی جوایز سینمایی فعالیت می‌کند، «خورشید» مجید مجیدی را از مدعیان بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۱ دانست.

به گزارش سینماپرس، گولد دربی از روزنامه‌های آنلاین که پیش بینی‌هایی را در فصل جوایز انجام می‌دهد، فیلم مجید مجیدی را در بین لیست مدعیان بخش بین المللی اسکار ۲۰۲۱ قرار داد.

این وب سایت نوشت: پیش بینی ۵ نامزد نهایی اسکار در بخش بهترین فیلم بین المللی کار سختی است. کشورها تا ۱ دسامبر مهلت داشتند نماینده خود را مشخص کنند تا این نماینده‌ها پروسه رسیدن به نامزدی اسکار را طی کنند.

در مرحله اول چند صد عضو آکادمی در بخش فیلم بین المللی به گروه‌هایی تقسیم می‌شوند که باید طی مدت دو ماه که اوایل فوریه به اتمام می‌رسد، فیلم‌های این بخش را تماشا کنند. آن‌ها از ۶ تا ۱۰ به این فیلم‌ها نمره می‌دهند و ۷ فیلم برتر به مرحله بعدی می‌روند. سه فیلم نیز توسط اعضای کمیته اجرایی اسکار انتخاب می شوند و نهایتا ده فیلم برتر در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۱ اعلام می‌شوند.

این ۱۰ فیلم برای تمامی اعضای آکادمی قابل دسترسی خواهند بود تا پنج نامزد نهایی را انتخاب کنند و نامزدهای این بخش و ۱۲ بخش دیگر در تاریخ ۱۵ مارس مشخص خواهند شد و اهدای جوایز نیز در ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ صورت می‌گیرد.

از زمان معرفی بخش اسکار فیلم های خارجی زبان (بین المللی) از سال ۱۹۵۷، فیلم‌های اروپایی ۵۲ بار، آسیایی‌ها ۴ بار و آفریقایی‌ها و آمریکای جنوبی‌ها ۳ بار این جایزه را دریافت کرده اند. سال گذشته ۹۳ کشور به اسکار فیلم ارسال کردند که یک رکورد محسوب می‌شد.

این سایت در ادامه ۱۵ فیلم که شانس بیشتری در بخش فیلم‌های بین المللی را دارند، معرفی کرد که نام «خورشید» مجیدی نیز در میان آنها به چشم می‌خورد.

کانادا با «پسر بامزه»، شیلی با «مامور مول»، جمهوری چک با «شارلاتان»، دانمارک با «یک دست دیگر»، فرانسه با «دو نفر از ما»، ایران با «خورشید»، اسرائیل با «آسیا»، «ژاپن» با مادران حقیقی، «لهستان با «دیگر هرگز برق نخواهد آمد»، رومانی با «کالکتیو»، روسیه با «رفقای عزیز»، اسلواکی با «گزارش آشویتز»، کره جنوبی با «مردی که در کنار ایستاده»، اسپانیا با «گودال بی پایان» از جمله کشورهایی هستند که از نظر روزنامه گولد دربی شانس کسب جایزه اسکار را دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *