X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برجی: طی ۸ سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما ویران شد/ اکثریت افراد جامعه دیگر به سینما اعتمادی ندارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما مانند ساختمان پلاسکو آتش گرفت و ویران شد؛ همه این اتفاقات از ندانم کاری های مدیرانی بود که برای اداره این حوزه بسیار مهم هیچ تخصص و مهارتی نداشتند و اقدامات شان تنها باعث تخریب سینمای کشور شد و حالا مشخص نیست کسی می تواند پیدا شود که این سینمای ویرانه را از نو بسازد یا خیر؟!

کارگردان مستندهای «در امتداد غدیر» و «سواحل اشک و زیتون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دولت تدبیر و امید ما شاهد هیچ دستاورد و نکته قابل قبول و قابل تأملی برای رشد و توسعه فضای فرهنگی و هنری کشور نبودیم. سینما در این سال ها بدترین شرایط را تجربه کرد و ما در بخش های فرهنگی و رسانه ای به شدت عقب افتادیم.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی در این سال ها هیچ دغدغه ای برای بهبود وضعیت سینما نداشتند و به دلیل آنکه تخصصی در حوزه سینما نداشتند بیش از پیش این هنر-صنعت مهم را به ورطه نابودی کشاندند و سینما را فشل کردند!

این سینماگر تصریح کرد: سینمای ما طی این سال ها از دنیا بسیار عقب افتاد به نحوی که ما هیچ اثر قابل تأمل و درخشانی برای عرضه به بازارهای بین المللی نداشتیم. مدیرانی که در دهه ها قبل سیر می کردند باعث شدند تا سینمای ایران به عنوان یک رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار به شدت از هم ترازان خود عقب بیفتد که این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» با تأکید بر اینکه اکثریت افراد جامعه دیگر به سینما هیچ اعتمادی ندارند متذکر شد: مدیران سینمایی با عملکرد به شدت غلط و ضعیف شان مردم را از سالن های سینما دور کردند. ابتذال، سیاه نمایی و تلخی مضمون اکثریت فیلم های تولید شده در این سال ها بود و همین مسائل باعث شد تا روز به روز بر دامنه افرادی که دست به تحریم سینما می زنند افزوده شود.

وی تأکید کرد: نکته قابل تأمل و متأثرکننده آنجا است که خیلی از مسائلی که ما در سریال های خانگی و فیلم های سینمایی مان نشان می دهیم حتی در اتحادیه اروپا ممنوع است اما مدیران فرهنگی ما به راحتی به چنین فیلم هایی مجوز تولید و پخش می دهند!

برجی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سال ها آثار سینمایی جامعه را تخریب کردند. آثار سینمایی به جای اینکه جامعه را به فرهنگ اصیل ملی سوق دهد اقوام را از یکدیگر دور کردند و بلاشک اگر مدیر دغدغه مند و دلسوزی در دولت بعدی روی کار بیاید باید حداقل ۱۰ سال تلاش کند تا بتواند اوضاع سینما را به وضعیت ۸ سال قبل که هنوز مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید روی کار نیامده بودند برگرداند!

وی در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه دنیای امروز دنیای رسانه ها است و سینما نیز یک رسانه بسیار مهم است که اکثریت کشورها روی آن حساب ویژه ای باز کرده و سیاست های شان را از طریق آن به دنیا ترویج می کنند اظهار داشت: من بسیار متأسفم که آنقدر مدیران اهمال کار و فاقد تخصصی داشتیم که چندی قبل حضرت آقا فرمودند که ما در حوزه رسانه شکست خورده ایم! من امیدوارم مدیری دغدغه مند، انقلابی و متعهد به زودی روی کار بیاید تا بتواند با تدابیر خود اعتماد به رسانه و سینما را دوباره زنده کند و با حمایت از تولید آثار ارزشمند و استراتژیک خون تازه ای در رگ های سینمای کشور جاری سازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *