X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شهیدی: سینمای ایران ورشکسته است و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران ندارند/ وضعیت بدتر خواهد شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یدالله شهیدی تهیه کننده سینما در پی ادامه رکود سینماها و تعطیلی گسترده سالن های قدیمی و نوستالژیک در کشور گفت: همه ما به خوبی می دانیم که سینمای ایران رسما ورشکسته است و مدیران هم هیچ دغدغه ای برای رفع معضلات سینما و سینماگران ندارند؛ دیگر ما به اندازه کافی طی این سال ها تجربه کسب کرده ایم و دیده ایم که هرچه ما می گوییم، درخواست می کنیم، انتقاد می کنیم اصلا مورد توجه مدیران قرار نمی گیرد و آن ها هیچ گونه رسیدگی به وضعیت بغرنج ما نمی کنند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شام آخر» و «آواز تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت سینما به وضعیت تولید سایر بخش ها در کشور بی شباهت نیست! ‌ همانطور که وضعیت تولید در کشور فاجعه آمیز است و خبری از رونق اقتصادی و تولید نیست و ما حتی دم دستی ترین اجناس را از کشورهای خارجی وارد می کنیم و در اختیار مردم قرار می دهیم، وضعیت فرهنگ و هنرمان نیز به همین گونه است.

وی ادامه داد: مدیران سینمایی خودشان قطعا بهتر از ما به معضلات عدیده سینما واقف هستند اما از آنجا که هیچ دغدغه ای برای بهبود اوضاع ندارد و اصلا بود و نبود سینما برایشان اهمیتی ندارد هیچ کاری انجام نمی دهند! ‌ مدیران همه چیز در اختیار دارند و می توانند با تزریق بودجه و… بخشی از دردهای سینما را التیام بخشند اما افسوس که تدبیری نمی کنند!

شهیدی خاطرنشان کرد: سینما در این اوضاع اسفبار کنونی تنها نیاز به توجه دارد و باید حمایت شود اگر حمایت نشود وضعیت روز به روز بدتر می شود و بنده تقریبا یقین دارم که وضعیت به زودی بدتر از این هم خواهد شد و ما شاهد بسته شدن سالن های متعددی در کشور خواهیم بود.

این تهیه کننده تأکید کرد: برای برخی مدیران سینمایی سینما محلی برای کاسبکاری شده! آن ها می آیند و از مراکز تجاری که عنوان پردیس سینمایی را با خود به یدک می کشند حمایت می کنند و برایشان اصلا مهم نیست که آنجا مخاطب دارد یا ندارد، درآمد دارد یا ندارد، چون کسی که مرکز تجاری می سازد برای اینکه مالیات ندهد می رود و چند سالن سینما هم می سازد تا معاف از مالیات شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران سینمایی زمانی می توانند دم از حمایت سینما و سینماگران و سالن داران بزنند که اجازه ندهند تحت هیچ شرایطی سالن های شخصی و قدیمی تعطیل شوند. اما از آنجا که ما همواره با انفعال شدید مدیران سینمایی روبرو بوده و هستیم این اتفاقات تنها برایمان در حد یک آرزوی دست نیافتی است!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *