X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اندیشه هنرمندان باید فراملیتی باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از فیلم سازان جوان و برترین‌های سال ۹۹ استان گیلان با ابراز خوشنودی برای برگزاری چنین جلساتی با حضور جوانان، اظهار کرد: حضور پیشکسوتان در جمع و در کنار جوانان بسیار تأثیرگذار و قابل تقدیر است.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان و اندیشمندان باید جامعه را به سوی ببرند که فرا جنسیتی فکر کنند، افزود: هنرمند باید رنگ و بوی ملی و اندیشه‌ای فرا ملیتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر مفاهیم را بین المللی و جهانی کنیم قطعاً تأثیرگذارتر و ماندگارتر خواهد بود، گفت: توجه به جنسیت در حوزه هنر قطعاً زمینه انقضای هنر و اثر را فراهم خواهد کرد.

مدیر کل ارشاد گیلان با بیان اینکه آنهایی که درک زبان دارند باید درک زمان نیز داشته باشد، اضافه کرد: زبان احیاکننده است و اگر با هنر نیز همراه شود زمینه ساز پویایی و ماندگاری بیشتر خواهد داشت.

وی به شیوع ویروس کرونا طی یک سال گذشته اشاره و با بیان اینکه هر چیزی که بگذرد، ماندگار و به خاطره تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: هنرمندان در میان تاریکی می‌توانند زمینه ساز روشنایی شود و وظیفه هنرمند نیز دادن همین امید است.

فاضلی با تأکید بر اینکه داشتن زبان گویا به ویژه در میان هنرمندان بسیار مهم و از اصول محسوب می‌شود، اضافه کرد: جامعه‌ای که نخبگانش اندیشه، زبان و قلم ایستایی داشته باشند هرگز پویا نخواهد بود.

در پایان این مراسم هنر کارت استاد «انوش نصر ماسوله» دارنده درجه یک هنر در بازیگری تئاتر و از پیشکسوتان سینما، تلویزیون و تئاتر کشور و استان گیلان توسط مدیر کل ارشاد گیلان اهدا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *