X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

آیا مخاطب حاضر است برای این فیلم ها بلیت ۳۰ هزار تومانی تهیه کند!؟ / آشنایی بیشتر با فیلم های نوروزی – اخبار سینمای ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سینماپرس اکران نوروزی همواره یکی از مهمترین و پرطرفدارترین اکران های سینمایی است و اغلب اهالی سینما، فیلمسازان و تهیه کنندگان مایل هستند که فیلم های شان در این زمان روی پرده برود.  

۵ فیلم «لاله»، «خون شد»، «خورشید»، «هفته‌ای یک بار آدم باش» و «تک‌خال» برای اکران در نوروز ۱۴۰۰ انتخاب شدند و باید دید آیا این فیلم های می توانند در این وانفسای بحرانی کرونا و با وضعیت اقتصادی بد مردم و گرانی بلیت سینماها فروشی داشته باشند؟

در این مطلب سعی شده نگاهی کوتاه به این ۵ فیلم داشته باشیم تا مخاطبان بتوانند بر اساس سلایق و معیارهای شان دست به انتخاب آثار بزنند.

*****************

«لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد اثری است که ساخت و اکران آن ۸ سال به‌طول انجامید. این فیلم که از زمان دولت محمود احمدی نژاد ساخت آن آغاز شده بود با مشکلات مالکیت و تهیه‌کنندگی روبه‌رو شد و در نهایت این فیلم با تهیه‌کنندگی تورج منصوری به مسیر خود ادامه داد.

داستان این فیلم درباره‌ «لاله صدیق» یکی از قهرمان‌های اتومبیل‌رانی ایران است. در این فیلم سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری، سینان تازچو، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی، پیام اینالویی، محمود اردلان، امیرعلی دانایی و محمد صادقی از جمله بازیگران هستند. می‌توان از این فیلم انتظار داشت که باتوجه به حواشی و جنجال‌های حول آن در این سال‌ها یکی از فیلم‌های پرمخاطب نوروز شود.

باید منتظر ماند و دید مخاطبان از این فیلم مهیج که منتقدان از آن تعریف و تمجیدهای بسیار داشته اند استقبال خواهند کرد؟

«خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی اثری است که برای حضور در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده شد. این فیلم در حال و هوای فیلم «قیصر» که یکی از آثار معروف کیمیایی است ساخته شده و قصه آن درباره زنی‌ است که فاصله سنی زیادی با شوهرش دارد اما باید از او و فرزندش مراقبت کند.

خود کیمیایی خلاصه داستان فیلم را اینطور تعریف کرده است: «داستان خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ‌کس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست در این میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند…»

بازی خاص و جدی سعید آقاخانی که عموماً آثار کمدی را بازی می‌کند، یکی از نکات قابل تأمل این فیلم است. اما فضای فیلم به شدت خشن است و باید دید آیا در ایام نوروز مردم از چنین اثری استقبال خواهند کرد؟

«خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی که در جشنواره ونیز جوایزی را به دست آورد و از جشنواره فیلم فجر نیز جایزه بهترین فیلم را کسب کرد یکی دیگر از آثاری است که در نوروز ۱۴۰۰ روی پرده خواهد رفت. این فیلم به‌علت حضور بازیگرانی مانند علی نصیریان و جواد عزتی و همین‌طور بازیگران نوجوان و درخشان فیلم می‌تواند یکی از انتخاب‌های خانواده‌ها باشد.

«هفته‌ای یک بار آدم باش» گمنام‌ترین فیلمی‌ست که برای اکران نوروزی انتخاب شده است. از این فیلم اطلاعات چندانی در دست نیست و تنها می‌دانیم کارگردانی آن را شهرام شاه حسنی برعهده دارد.

برخی بر این باورند که این فیلم یکی از همان آثار کمدی و سخیفی است که در این سال ها به وفور شاهد تولید آن در سینمای کشور هستیم.

«تک‌خال» فیلم ناشناخته و گمنام دیگری به کارگردانی مجید مافی و تهیه‌کنندگی حسین فرحبخش است که در سکوت خبری ساخته شده و در نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینما می‌رود.

این فیلم حال و هوای کمدی- موزیکال داشته و درباره مردی گرفتار در میان زنان بسیار است که سعی می‌کند در این راه درستکار باشد…

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *