X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

۳ پیام تسلیت برای درگذشت محمد ابوالحسنی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینمای ایران و مجموعه «دیرین دیرین» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

امروز سینمای ایران، محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده‌ای جسور، خلاق و دوست‌داشتنی را از دست داد.

هنرمندی که در آثارش خیال انگیزی، شادی، شور زندگی و رنگ‌عشق را برای کودکان و خانواده های ایرانی آفرید و تا لحظه آخر عمر خویش، در اندیشه خلق اثری تازه بود.

تولید محتوای بومی، انتشار و بازاریابی محتوا بخصوص برای مخاطبان کودک در فضای مجازی، برای او دغدغه ای جدی بود و از ایده های نوآورانه جوانان در این زمینه استقبال و حمایت می‌کرد.

بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ با هدف «تحول در زیست بوم سینمای ایران و توسعه بازار»، تفاهم نامه سه جانبه تأسیس «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» را با وی و معاونت عملی فناوری به امضا رساند. اما متأسفانه موانعی از جنس نگاه محافظه کارانه و محتاطانه مجریان در برابر نوآوری، شکل گیری و راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخت که یقینا می توانست یکی از اتفاقات مهم سینما در دهه ۹۰ و در آستانه ورود به قرن جدید باشد.

در نهایت اندوه و تأثر و دلی مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این تهیه کننده سینما را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان که او برایشان وب سری، انیمیشن و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.

فقدان این هنرمند عزیز را به پدر فرهیخته و مادر داغدار ایشان، خانواده شادروان ابوالحسنی و همسر و فرزندانش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم‌.»

همچنین پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز به مناسبت درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده و فعال حوزه انیمیشن منتشر شد.

در متن این پیام آمده است:

«گمان نمی‌کردیم بهار ۱۴۰۰ را با غم یکی از چهره‌های فعال، خوشنام و خلاق حوزه انیمیشن آغاز کنیم. صد افسوس که ویروس بی‌رحم کرونا، محمد ابوالحسنی گرانقدر را از ما گرفت. در این غم بزرگ به خداوند مهربان پناه می‌بریم که از اوئیم و به سویش باز خواهیم گشت.

مدیرعامل، معاونان و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این ضایعه تاسف بار را به خانواده داغدار ابوالحسنی، خانواده بزرگ انیمیشن و دوستان این هنرمند تسلیت می‌گویند و از خداوند منان برای او مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارند.»

خانه سینما نیز طی پیامی درگذشت تهیه کننده انیمیشن ایران زنده یاد محمد ابوالحسنی را به خانواده محترم ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت گفت. متن تسلیت انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن به شرح زیر است:

«با کمال تاسف مطلع شدیم، محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده موفق انیمیشن‌های سینمایی «تهران ۱۵۰۰» و مجموعه «دیرین‌دیرین» امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او از معدود تهیه‌کنندگان مستقل انیمیشن ایران بود که با نگاهی پیشرو و جسورانه، به کشف بازارهای جدید و حرکت در فضای صنعتی‌سازی انیمیشن پرداخت و با سرمایه‌گذاری و تولید در این مسیر گام‌های موثری برداشت.

بدون شک فقدان ایشان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنه هنر انیمیشن خواهد بود.

هیات مدیره انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان و هنرمندان سینما و انیمیشن تسلیت می‌گوید.»

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *