X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بررسی نقش روحانیت شیعه در شکل‌گیری مبارزات علیه استعمار انگلیس و جریان خبیث وهابیت در «ضیافت» ِ ۱۴۰۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه «ضیافت» در شبکه قرآن بیان کرد که این ویژه برنامه افطار همچون هشت سال گذشته به معرفی شخصیت‌های دینی برجسته و همچنین نقش آن‌ها علیه استعمار انگلیس و وهابیت می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، سید افضل میرلوحی تهیه‌کننده «ضیافت» شبکه قرآن و معارف سیما درباره این برنامه که از ابتدای ماه رمضان روی آنتن رفته است به مهر بیان کرد: «ضیافت» عنوان یکی از ویژه برنامه‌های افطار رسانه ملی است که امسال نیز همچون سنوات گذشته با بخش‌های متنوعی همچون قرائت قرآن و مناجات توسط قاریان بین‌المللی، پخش مستند زندگی بزرگان و فقهای دینی و دعوت از مهمانان و کارشناسان تاریخ اسلام و تاریخ معاصر ایران، از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه نقطه عطف «ضیافت»، معرفی و بازخوانی سیره اخلاقی، معنوی علما و بزرگان جهان تشیع است، افزود: تاکنون ۱۷۰ چهره علمی و فقهی شیعه از ایران و جهان اسلام طی سال‌های گذشته در برنامه «ضیافت» شبکه قرآن به مخاطبان معرفی شده‌اند که بازه‌ای هشت ساله را در بر می‌گیرد و امسال نیز به معرفی ۳۰ شخصیت برجسته شیعه پرداخته می‌شود.

میرلوحی بیان کرد: نکته قابل توجه «ضیافت» ِ ۱۴۰۰، بررسی نقش روحانیت شیعه در شکل‌گیری مبارزات علیه استعمار انگلیس و جریان خبیث وهابیت است که از طریق گفتگو با اعضای خانواده یا کارشناسان تاریخ، مورد مداقه و معرفی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال علما و مراجع از محتوای برنامه «ضیافت» یادآور شد: سال‌های گذشته این برنامه مورد تفقد بزرگان و برخی مراجع بزرگوار تقلید قرار گرفته است که این مسئله خود بر تکلیف ما در ادامه صحیح این مسیر می‌افزاید و حالا بنا داریم همین مسیر را جدی تر ادامه دهیم.

ویژه برنامه «ضیافت»، به تهیه کنندگی سیدافضل میرلوحی، کارگردانی علی خان پور و با اجرای سید علی قوامی، هر شب از یک ساعت پیش از افطار تا اذان مغرب مهمان خانه مخاطبان شبکه قرآن است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *