X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نتفلیکس از سرمای گذاری ۱۷ میلیارد دلاری برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی در سال مالی ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی،  طبق گزارش درآمد سه ماهه اول، نت فلیکس فاش کرد که امسال بیش از ۱۷ میلیارد دلار برای محتوا هزینه خواهد کرد.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی

نتفلیکس از سرمای گذاری ۱۷ میلیارد دلاری برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی در سال مالی ۲۰۲۱ خبر داد.

این شرکت در نامه خود به سهام داران گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تاخیرهای تولید ناشی از بحران همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ منجر به ایجاد حجم تولیدی قابل توجهی در ۲۰۲۱ خواهد شد که در نیمه دوم این سال میلادی با تعداد زیادی از فرنچایزها و تولید فیلم های شاخص و مهم همراه خواهیم شد.

در ادامه آمده: و در حالی که استفاده از واکسن ها در سراسر جهان بسیار نابرابر است، ما به استثنای برزیل و هند در همه بازارهای بزرگ با اطمینان به تهیه و تولید ایمن فیلم خواهیم پرداخت.  با فرض ادامه این روند، ما امسال بیش از ۱۷ میلیارد دلار پول نقد برای محتوای خود هزینه خواهیم کرد و همچنان به ارائه طیف شگفت انگیزی از عناوین سینمایی و تلویزیونی، بسیار بیشتر از سال گذشته برای اعضای خود ادامه خواهیم داد.

این یک هزینه قابل توجه در مقایسه با هزینه استریمر نتفلیکس در سال ۲۰۲۰ با رقم ۱۱.۸ میلیارد دلار است، زیرا همه گیری کرونا باعث تاخیر در تولید در صنعت فیلم شده چراکه هزینه تولید محتوا در سال ۲۰۱۹ و قبل از بحران کرونا ۱۳.۹ میلیارد دلار بوده است.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی

نِتفلیکس یک پلتفرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای برتر آمریکایی است که مقر اصلی آن در لس گاتوس، کالیفرنیا است. نتفلیکس در سال ۱۹۹۷ توسط رید هستینگز و مارک راندولف در اسکاتس ولی، کالیفرنیا تأسیس شد. تجارت اصلی این شرکت یک سرویس پخش مبتنی بر اشتراک است که از طریق کتابخانه‌ای از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی، از جمله آن‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، پخش آنلاین می‌کند. در ژانویهٔ ۲۰۲۱، نتفلیکس به ۲۰۳٫۷ میلیون مشترک از جمله ۶۶ میلیون نفر در ایالات متحده رسید. به جز سرزمین اصلی چین (به دلیل محدودیت‌های محلی)،  سوریه،  کره شمالی و کریمه (به دلیل تحریم‌های آمریکا) در سراسر جهان در دسترس است.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی

در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که درآمد عملیاتی نتفلیکس ۱٫۲ میلیارد دلار است. دفاتر این شرکت در انگلستان، فرانسه، برزیل، هلند، هند، ژاپن و کره جنوبی است. نتفلیکس یکی از اعضای انجمن سینمایی آمریکا (MPA) است که محتوا را از کشورهای سراسر جهان تولید و توزیع می‌کند.

مدل تجاری اولیهٔ نتفلیکس شامل فروش دی‌وی‌دی و اجاره از طریق پست بود، اما هاستینگز حدود یک سال پس از تأسیس شرکت، فروش خود را رها کرد تا به کار اجاره دی‌وی‌دی اولیه بپردازد. نتفلیکس ضمن حفظ تجارت اجاره دی‌وی‌دی و Blu-ray، تجارت خود را در سال ۲۰۰۷ با معرفی رسانه‌های جریان‌دار گسترش داد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ با پخش جریانی قابل دسترسی در کانادا، و به دنبال آن آمریکای لاتین و کارائیب در سطح بین‌المللی گسترش یافت.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی

نتفلیکس در سال ۲۰۱۳ با معرفی اولین سریالش،  خانهٔ پوشالی وارد صنعت تولید محتوا شد.

سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد دلاری «نتفلیکس» برای تولید محتواهای سینمایی و تلویزیونی

از سال ۲۰۱۲، نتفلیکس بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده و توزیع‌کنندهٔ سریال و فیلم تلویزیونی نقش فعالی داشته و به همین منظور، انواع محتوای «Netflix Original» را از طریق کتابخانهٔ آنلاین خود ارائه می‌دهد. تا ژانویه ۲۰۱۶، خدمات نتفلیکس در بیش از ۱۹۰ کشور جهان در دسترس بود. نتفلیکس حدوداً ۱۲۶ سریال و فیلم اصلی را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که بیش از هر شبکه یا کانال کابلی دیگری است.

تلاش آن‌ها برای تولید محتوای جدید، تأمین حقوق محتوای اضافی و ایجاد تنوع در ۱۹۰ کشور باعث شده ‌است که این شرکت میلیاردها بدهی جمع کند: ۲۱٫۹ میلیارد دلار از سپتامبر ۲۰۱۷، از ۱۶٫۸ میلیارد دلار نسبت به سال قبل.   ۶٫۵ میلیارد دلار از این بدهی بلند مدت و باقی‌ماندهٔ آن در تعهدات بلند مدت است.

در اکتبر ۲۰۱۸، نتفلیکس اعلام کرد که برای کمک به تأمین محتوای جدید، ۲ میلیارد دلار بدهی دیگر جمع می‌کند. در ۱۰ ژوئیه سال ۲۰۲۰، نتفلیکس با سرمایه‌گذاری در بازار به بزرگترین شرکت سرگرمی/ رسانه ای تبدیل شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *