X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بیدل: تنها راه نجات سینما تشکیل یک اتاق فکر با حضور سینماگران دغدغه مند و دلسوز است/ دولت بعد از ابتدا تکلیفش را با سینما روشن کند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: سینمای ایران مدت ها است از مشکلات متعدد رنج می برد و تنها راه نجات سینما تشکیل یک اتاق فکر با حضور سینماگران دغدغه مند و دلسوز است؛ ما باید برای سینما برنامه ریزی داشته باشیم و در گام نخست ۲ مسأله مهم را جزو اهداف اصلی خود قرار دهیم اول آنکه سینما را از لحاظ فرهنگی تقویت کنیم و در قدم بعد زندگی سینماگران را بهبود بخشیم!

کارگردان فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خیانت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما جدا از مقوله فرهنگی و هنری خود به عنوان یک حرفه مکانی است برای ارتزاق بخش عمده ای از سینماگران و فعالان این هنر-صنعت اما متأسفانه مدت ها است به دلایل متعدد وضعیت بسیار بد معیشتی در زندگی فعالان این حوزه مشاهده می شود چرا که میزان تولیدات بسیار کاهش یافته و سینما در دست کسانی افتاده که نوعی انحصار در آن به وجود آورده اند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم دولت بعد از ابتدا باید تکلیفش را با سینما روشن کند؛ می خواهند سینما وجود داشته باشد یا خیر؟! اگر واقعاً دغدغه فرهنگ و هنر دارند و می خواهند سینما وجود داشته باشد باید دست از شعار دادن بکشند و با تدبیر و درایت مشکلات متعدد سینما را حل کنند و کاری کنند تا سینماگران متعهد و دغدغه مند و کاربلد بتوانند در سینما دست به تولید بزنند.

بیدل در همین راستا تصریح کرد: مسئولان دولت اگر نمی توانند اوضاع سینما را بهبود ببخشند بایستی تصدی گری سینما از دست دولت خارج شود و به دست نهادها و سازمان های غیردولتی بیفتد تا از این طریق سینما بتواند جانی دوباره گرفته و روی پای خود بایستد.

وی متذکر شد: سینما را باید به دست اهلش بسپارند تا مردم با این هنر-صنعت آشتی کنند چرا که سال ها است بنا به آمار موجود شاهدیم بسیاری از مردم رغبت رفتن به سینما را به طور کلی از دست داده اند و دیگر از حضور در سالن های سینما استقبال نمی کنند؛ البته این مسأله هیچ ارتباطی با کرونا ندارد چرا که قبل از گسترش و شیوع این ویروس هم ما شاهد بی رغبتی مردم برای حضور در سالن های سینما بودیم.

بیدل تأکید کرد: این بسیار تأسف بار است که در حال حاضر کشورهای کوچک از ما جلو زدند الآن کشورهایی که در نقشه جهان زیر پونز هستند سینمای شان از ما جلو زده و این برای ما که زمانی سینمای پیشرو داشتیم متأثرکننده است و مدیران سینمایی باید تدبیر جدی برای رفع این معضل اساسی داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *