X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«عدالت» بی‌اغماض و بی‌ملاحظه از خصوصیات چشمگیر امام علی علیه‌السلام است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سخنرانی رهبر انقلاب هم‌اکنون به‌طور زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری در حال پخش است.

به گزارش سینماپرس، سخنرانی مهم رهبر معظّم انقلاب، لحظاتی پیش آغاز شد.

این سخنان که به‌مناسبت روز معلّم و کارگر ایراد می‌شود، هم‌اکنون به‌طور زنده از شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری در حال پخش است.

محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب را در ذیل بخوانید:

قله ماه رمضان ایام قدر و لیالی مبارکه قدر است. ما به این قله رسیدیم. از فرصت بی‌نظیر توسل و تضرع و دعا و طلب از پروردگار استفاده کنیم و این ماه ضیافت الهی است. برترین ضیافت‌های الهی در همین ایام مبارک است.


این دعایی که شما می‌خوانید این اشکی که می‌ریزید همه این‌ها ضیافت‌های پروردگار است. قدر این‌ها را بدانید و برای خودتان و همه برادران دینی‌تان و کشورتان و جامعه‌تان دعا کنید و از خدا درخواست کنید و مطمئن به اجابت باشید. در روایات هست که وقتی دعا می‌کنید اطمینان داشته باشید که استجابت می‌شود.

گاهی ظرف ما آمادگی دریافت لطف و رحمت الهی را ندارد. سعی کنیم با تضرع بیبشتر و استغفار خودمان را آماده دریافت رحمت الهی کنیم.

دو شب از شب‌های قدر بافی است و از همه شما التماس دعا دارم.

صحبت‌های امروز ما درباره امیرالمومنین و بعد هم درباره روز معلم و کارگران عزیزان خواهد بود.

درباره امیرالمونمین علیه‌السلام در معرفی شخصیت ایشان یک مرحله امامت است. امامت نه به معنای ریاست دین و دنیا، بلکه امامتی که خدای متعال به حضرت ابراهیم فرمود انی جاعلک ناس اماما. این در زمان سالخوردگی حضرت ابراهیم بوده است. چون حضرت در پاسخ به ذریه خود اشاره می‌کند و معلوم است که این مربوط به دوران پیری است. چون قبل از آن فرزندی نداشتند.

مسئله امامت با ترازوهای ما قابل اندازه‌گیری نیست. خب اینکه یک مقام والا و عالی است و این از دسترس ما فهم آن خارج است. غیر از خود معصومین علیه‌السلام، نخبگان و بزرگانی بوده‌اند که به مفاهیم عالی امامت دست پیدا کرده‌اند. در زمان خود ما هم شاید کسانی باشند قبل از ما هم بوده‌اند کسانی که دورادور اسم‌شان را شنیده‌ایم. مرحوم میرزاجوادآقا تبریزی در کتاب المراقبات مطالبی را بیان می‌کنند. دست ما به این‌ها نمی‌رسد، لکن گذشته از این مقامات، امام علی در مقامات دنیوی هم شخصتی بی‌نظیر است و بعد از پیامبر شاید کسی را نشود با این خصوصیات پیدا کرد

به همین خاطر است که شیعه و غیرشیعه و غیرمتدین به هیچ دینی، ‌این‌ها امیرالمومنین را دوست می‌دارند و به ایشان ارادت دارند.

البته در خصوصیات ایشان آن‌هایی که چشم‌گیر هست در درجه اول عدالت بی‌اغماض ایشان است و عدالت گسترده و بدون هیچ ملاحظه. این عدالت عجیب و غریب که انسان از شنیدن آن حیرت می‌کند. یا زهد و بی‌اعتنایی به دنیا برای شخص خود

این بزرگوار، دنیا را آباد می‌کرد امّا برای خودش چیزی نمی‌خواست و این حیرت آور است. شجاعت و دل رحیم آن بزرگوار. عزم راسخ ایشان نیست به زورگویان. فداکاری او در راه حق. دریای حکمت او، گفتار او دریای حکمت بود. رفتار او کوه استوار. چیزهای عجیبی در زندگی این بزرگوار وجود دارد. دشمنان هم به عظمت این حضرت اعتراف کرده‌اند.

ما البته در این زمینه‌ها عقب هستیم. هم از لحاظ شخصی باید به این بزرگوار اقتدا کرد هم در آداب حکومت کردن. خب امروز حکومت در دست پیروان امیرامومنین است. ما باید همین عدالت و شجاعت و زهد را در عمل و رفتار خودمان رعایت کنیم که خیلی عقب هستیم و سعی کنیم تلاش کنیم تا خود را به جلو ببریم.

ادامه دارد…

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *