X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بسیاری از مشکلات کشور ما وام گرفته از محصلینی است که فارغ التحصیل کشور های اروپایی و آمریکایی بودند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: مردم ایران امروز کاندیدایی می خواهند، که خنده کند برای مردم، گریه کند به جای مردم. بسیاری از مشکلات کشور ما وام گرفته از محصلینی است که فارغ‌التحصیل کشورهای اروپایی و آمریکایی بودند.

به گزارش سینماپرس، «مسعود عجمی» تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با فارس، با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری امسال شرکت می کنم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس تاکنون یکی از نظام های حکومتی دنیا است که بیشترین انتخابات را تجربه و برگزار کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری بودن ساختار نظام و انتخابی بودن مناصب و مقامات تقنینی و اجرایی از جمله شاخص های مردم‌سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران است که بستر مناسبی را برای حضور گسترده شهروندان، گروه‌ها و احزاب در جهت تعیین سرنوشت سیاسی از طریق انتخابات فراهم کرده است.

عجمی در ادامه نیز بیان داشت: حضرت امام (ره)، براساس نظریه سیاسی انقلابی، مردمی وکارآمدخود، با طرح اصل ضرورت تعیین سرنوشت هرملت به دست خویش تصریح می نمایند: «هرملتی بایدسرنوشت خودش را خودش معین کند». امام، حاکمیت وتعیین سرنوشت ملت ها را به دست خویش نه تنها به سان یک شایست وبایست سیاسی طرح می کنند، بلکه آن را به عنوان یک سنت وقانون فلسفی تاریخی وجهانی مورد توجه قرار داده است وبه عنوان یک واقعیت عینی ومسلم مورد تأکید قرار می دهند.

وی همچنین افزود: امام (ره) دولت ها واقتدار و کارآمدی آنها را از اراده ملت هاو علاقه مندی آنان به سرنوشت خویش محسوب می دانند، یعنی دولت، انتخابات، ریاست جمهوری، رهبری ومجلس وسایر ارکان و نهادهای نظام سیاسی ودولت جمهوری اسلامی ایران راناشی از خواست ملی وتابع اراده عمومی آنها تلقی می کنندوهمچنین آنها را در جهت تأمین منافع و مصالح کشور خود می دانند.

این تهیه کننده بیان داشت: اما به رغم تاکید امام بر تقویت جمهوریت و نیز بعدا ورود مفهوم مردم سالاری دینی توسط رهبر انقلاب به سپهر سیاسی ایران در دهه ۷۰ (که از جمله تاکیدی بود بر برجسته‌سازی ابعاد غیرانتخاباتی مشارکت سیاسی)، این تاکیدات به تدریج با ظهور گفتمان‌های ایجاد شده توسط اولین دولت‌ پس از جنگ، عملا و تا حدود زیادی به تضعیف جمهوریت به ویژه در بخش های غیر انتخاباتی منجر شد.

وی افزود: علی رغم تاکیدات امام و بعدها رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت نقش مردم در ساختن جامعه و مشارکت جدی و واقعی آنان در امر مدیریت و حکمرانی، اما عملا اتفاق خاصی از این حیث نیفتاد. یعنی نقش مردم در عمده موارد محدود به انتخابات ها ماند و از ظرفیت های عظیم مردمی در فاصله میان انتخابات‌ها غفلت شد. امروز امری که بسیار مهم است و نیاز مبرم جامعه ایرانی می باشد توجه بسیار به نفوذ رسانه های دشمن است، که پایگاه های آنها در درون کشور در بزنگاه های تاریخی این مرز و بوم فعال می شوند و این امر فقط متوجه جامعه نیست بلکه کاندیداها یک مورد تایید شورای محترم نگهبان را نیز شامل می گردد، که با کمی جستجو در تاریخ این سرزمین علی الخصوص در دو قرن اخیر متوجه حرکت موذیانه دشمن می شوند.

عجمی افزود: از اولین نفوذ رسانه‌ای انگلیس خبیث در کشور عزیز ایران یعنی از ۱۸۳۳ میلادی تا به امروز در تلاش برای از بین بردن وحدت ملی و تجزیه سرزمین عزیزمان بوده است. امروز مردم شریف ایران بعد از دو قرن تجربه باید با نگاهی باز و دیدی روشن کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند. همچنین کاندیداهای عزیز باید متوجه این موضوع باشند که امروز در سال ۱۴۰۰ در کجای تاریخ ایران قرار گرفته اند، تاریخی به قدمت چهل سال، شصت سال، هشتاد سال، یا دو قرن. ‌..!؟

وی ادامه داد: مردم ایران امروز کاندیدایی می خواهند، که خنده کند برای مردم، گریه کند به جای مردم. بسیاری از مشکلات کشور ما وام گرفته از محصلینی است که فارغ التحصیل کشور های اروپایی و آمریکایی بودند. که بعدش هم شده همین بی نظمی که می بینید. مملکت نظمی می خواهد که ندارد، ما امروز کجای تاریخ این سرزمین قرار داریم؟ ما وارث خون فرزندان این آب و خاک هستیم و نه به قدمت چهل سال بلکه به قامت دو قرن. انقلاب اسلامی وارث مشروطیت شیخ فضل الله نوری است، نه سوغات اروپایی و آمریکایی که برای ملت ایران امروز می بینیم به بار آورده اند. کاندیدای اصلح باید متکی به مردم باشد. نه رجاله های سیاست باز.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *