X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

گوین مکلئود بازیگر «دانه‌های شن» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گوین مکلئود که در فیلم سینمایی «دانه‌های شن» با استیو مک کوئین نقش آفرینی کرده بود در سن ۹۰ سالگی در گذشت.

به گزارش سینماپرس، گوین مکلئود، بازیگر سریال‌هایی سیتکام که در آثاری مثل «خوشحال»، «مری تایلر مور» و همینطور «قایق عشق» بازی کرده است، در سن ۹۰ سالگی در گذشت. مارک سی، خواهر زاده مکلئود، مرگ وی در ۲۹ می‌ را تایید کرده است. دلیل مرگ وی هنوز اعلام نشده است.

مکلئود، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال مورد استقبال شبکه AMC، به نام «نیروی دریایی مک هیل» بوده است، اما بیشتر برای بازی در ۱۶۸ قسمت از سریال کمدی «مری تایلر مور» که در سال‌های ۱۹۷۰ الی ۱۹۷۷ پخش می‌شد شناخته می‌شود. تعدادی از بازیگران این سریال نیز به مرگ وی واکنش نشان دادند و ابراز ناراحتی کردند.

مکلئود شاید در زمینه بازی در طولانی‌ترین سریال‌های متوالی رکورد دار باشد. او پس از بازی در ۱۶۸ قسمت سریال «مری تایلر مور» به سراغ بازی در سریال «قایق عشق» می‌رود و در ۲۴۹ قسمت این سریال نقش آفرینی می‌کند.

او در چندین نقش سینمایی نیز بازی کرده است که اولین مورد آن به فیلم سینمایی «می‌خواهم زنده بمانم!» در سال ۱۹۵۸ با بازی سوزان هیوارد مربوط می‌شود. او سپس در فیلم کمدی «ماموریت پتیکوت» به کارگردانی بلیک ادواردز، در کنار تونی کرتیس و کری گرنت به بازی می‌پردازد.

او بازی در سریال «نیروی دریایی مک هیل» را رها می‌کند تا یک نقش مکمل را در فیلم تاریخی و ماجراجویی «دانه‌های شن» بازی کند. در این فیلم او در کنار استیو مک کوئین به نقش آفرینی پرداخت. آخرین نقش آفرینی سینمایی مکلئود به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد. در سال ۲۰۱۳ نیز کتاب خاطرات وی منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *