X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

علی عسکری: در آینده رسانه های کشورهای اسلامی قوی تر عمل خواهند کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: افتتاحیه دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاحیه دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور علی عسکری ریاست سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران عضو اتحادیه از طریق فضای مجازی روز سه شنبه ۸ تیر ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

علی عسکری رئیس رسانه ملی در دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، گفت: پشتوانه این رسانه‌ها، انسان های مصمم، جهادی و مقاوم هستند که راه را ادامه خواهند داد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: اگر شاخ و برگ نهالی را که ریشه در زمین دارد بزنیم، در حقیقت آن را حرص کرده ایم و آن نهال در جهت بارور ترشدن حرکت می کند.

علی عسکری با تاکید بر اینکه دشمنان از بستن رسانه های مقاومت سودی نخواهند برد، تصریح کرد: بدانید در آینده این رسانه ها قوی تر از گذشته عمل خواهند کرد و اگر تاریخ را ببینید این را خواهید دید و خداوند وعده نصرت داده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: ویروس کرونا باعث شد که دوسالی مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برگزار نشود، به همین دلیل دهمین مجمع عمومی را با شعار عدالت رسانه و آزادی بیان را امروز با حضور شما عزیزان و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: عدالت و آزادی از موضوعاتی است که علاوه بر اینکه ادیان آسمان همواره بر آن تاکید. دارند در فطرت انسان‌ها هم نهادیه شده است. هر انسانی به دنبال عدالت و آزادی است.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی عنوان کرد: عدالت و آزادی بیان از اهداف اساسی شکل گیری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مورد تاکید بزرگان جهان اسلام است. هر کسی می‌بایست در دنیا بتواند رسانه مورد نظرش را بببیتد و بشنود و انحصارگرایی و انحصار طلبی وجود نداشته باشد.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: برخی تلاش می‌کنند تمام زیر ساخت‌های رسانه‌ای را در اختیار بگیرند و دیگران را با اتهام‌های واهی از این حق طبیعی محروم کنند. مردم دنیا حق دارند رسانه‌هایی که مورد دلخواهشان است، در دسترس داشته باشند و کسی مانع نشود و برای آن‌ها محدودیت ایجاد نکند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان بیان کرد: محروم کردن مردمی که به دنبال رسانه‌های پاک و تولیدات سالم هستند، بی عدالتی و ظلم در حق بشریت است. ظلم و بی عدالتی آن است که در استفاده از زیر ساخت‌های رسانه تبعیض وجود داشته باشد و دارندگان زیر ساخت‌ها و امکانات تعیین کننده چگونگی فکر و ایده و عقیده صاحبان رسانه را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: شعار آزادی بیان امروز حربه‌ای در دست استکبار جهانی است، تا در سایه آن بتواند افکار و عقاید خود را با قُلدری حاکم کند، اما وقتی نوبت به کسانی است که با صداقت حرف می‌زنند و روشن گری می‌کنند برسد، چون با منافع آن‌ها مغایرت دارد با استفاده از ابزارهای غیر معقول و غیر قانونی آن‌ها را حذف می‌کنند.

دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: حذف تعدادی از شبکه‌ها از ماهواره‌ها و مصادره برخی از سایت‌های مرتبط با اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌ها مصداق بارز نقض آزادی بیان و بی عدالتی رسانه‌ای است. نمی‌شود آزادی بیان حربه‌ای در اختیار آمریکا و غرب باشد و تعریف دوگانه‌ای از آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ما ضمن محکوم کردن این اقدام غیر قانونی و ناعادلانه آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم، این نوع اقدامات احساسی نمی‌تواند جلوی زوال آن‌ها را بگیرد و تزلزلی در اراده ما ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان عنوان کرد: قطعا ما قوی تر و قدرتمند تر از قبل عمل خواهیم کرد ما نمی توانیم در مقابل کودک کشی رژیم رژیمصهیونیستی در فلسطین و به خاک و خون کشیدن مردم یمن ساکت باشیم. ما نمی توانیم شاهد جنایت تروریست های اجاره ای در افغانستان و به شهادت رساندن دانش آموزان معصوم و مظلوم باشیم و چیزی نگوییم. ما نمی توانیم شاهد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق سوریه و فلسطین باشیم و خاموش بنشینیم.

وی در پایان اضافه کرد: ما نمی توانیم پیروزی های جبهه مقاومت و جنگ ۱۲ روزه غزه و حضور شکوهمند مردم سوریه در انتخابات و پیروزی بزرگ ملت ایران در انتخابات را به جهان مخابره نکنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *