X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شهابی: بودجه بنیاد سینمایی فارابی صرف تولید آثار فرهنگی واقعی نمی شود/ تبعیض آشکاری میان سینماگران وابسته و مستقل در این نهاد سینمایی وجود دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین شهابی تهیه کننده و کارگردان سینما در خصوص ۸ سال زوال و انحطاط در بنیاد سینمای فارابی گفت: بنیاد سینمایی فارابی دیگر مانند سال های ابتدایی تأسیس اش کارآیی ندارد و از آنجا که سینما دیجیتال شده و این بنیاد که در ابتدا قرار بوده حمایت فنی و تجهیزاتی برای تولید فیلم ها باشد رسماً در این زمینه نمی تواند کاری انجام دهد، ضرورتی برای ادامه حیاتش احساس نمی شود از سوی دیگر بودجه بنیاد سینمایی فارابی صرف تولید آثار فرهنگی واقعی نمی شود و از این رو بهتر است با انحلال این بنیاد، بودجه های مرتبط توسط سازمان سینمایی به یکایک فیلمسازان دارای پروانه ساخت اعطا شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «روز روشن» و «آزاد به قید شرط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید بهتر است بودجه هایی که همه ساله به این بنیاد سینمایی تعلق می گیرد صرف توسعه و رشد زیرساخت های سینما شود. متأسفانه تبعیض آشکاری میان سینماگران وابسته و مستقل در این نهاد سینمایی وجود دارد و وقتی بودجه های این بنیاد صرف تولید می شود سینماگران مستقلی مانند بنده این تبعیض ها را به خوبی احساس می کنند.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگ و هنر در کشور ما به طور کلی بسیار محدود است و از این بودجه محدود اندکی به سینما تعلق می گیرد که بنیاد سینمایی فارابی بخش اعظمی از بودجه سازمان سینمایی را صرف می کند! خوب بی تردید این روش و منش اشتباهی است و باید جلوی ادامه این روند گرفته شود.

این سینماگر متذکر شد: سازمان سینمایی می تواند بودجه ای که سالانه در اختیار بنیاد سینمایی فارابی قرار می دهد تا این دستگاه عریض و طویل اداره شود را مستقیماً به هر کارگردان و تهیه کننده ای که پروانه ساخت دارند بدهد تا ضمن حمایت از تولید آثار، قدمی در راستای تحقق عدالت برداشته شود.

شهابی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: به هر صورت بنیاد سینمایی فارابی هیچ گونه اثرگذاری مثبتی در سینمای ایران ندارد و با توجه به این مسأله بهتر است مدیران جدیدی که به زودی اداره سینمای کشور را در دست می گیرند یک بازنگری اساسی در خصوص ادامه حیات این نهاد داشته باشند و اجازه ندهند بودجه های بیت المال بیش از این هدر شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *