X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دورخیز برای عرضه جهانی فیلم‌های انقلاب و دفاع‌مقدس/گیشه می‌خواهیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سیدمحمد حسینی مشاور امور سینمایی بنیاد روایت فتح در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های سینمایی این بنیاد گفت: کار ویژه بنیاد روایت فتح در حوزه سینما تمرکز بر سه حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که هر سه حوزه از حوزه‌های مهم و بر زمین مانده در سینمای ایران محسوب می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های خود افزود: در این دوره نگاه‌مان نگاه استانی و منطقه‌ای است و می‌خواهیم از تهران خارج شویم. به جای پرداختن به مشاهیر و چهره‌های مطرح در پایتخت، سراغ قهرمانان گم‌نام استان‌ها خواهیم رفت و در هر استان تلاش می‌کنیم در این دوره حداقل یکی از قهرمانان استانی را بر پرده نقره‌ای سینما به تصویر بکشیم. ما سفره‌ای را پهن می‌کنیم، ان‌شالله بتوانیم از پس آن بربیاییم و به بهترین شکل این قهرمانان را به تصویر درآوریم. ساخت فیلم‌های پرتره همواره در سینما با سختی‌ها و مخاطراتی همراه است ولی تلاش می‌کنیم تولیدات خوب و شایسته‌ای در این حوزه برای تمامی استان‌ها داشته باشیم.

حواسمان هست برای شهدا کم نگذاریم

حسینی تأکید کرد: برای رسیدن به این هدف، بخشی از ظرفیت‌های استان‌ها را به کار خواهیم گرفت و تا حد امکان از توانمندی‌های استانی استفاده می‌کنیم، اما از آنجایی که نگاه حرفه‌ای به این حوزه داریم، به‌واسطه اهمیت موضوع، حواس‌مان هست که برای این شهدا کم نگذاریم و حق مطلب را درباره قهرمانان استانی ادا کنیم.

مشاور امور سینمایی بنیاد روایت فتح درباره سرانجام انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» از تولیدات اکران‌نشده بنیاد روایت فتح با موضوع زندگی شهید چمران هم گفت: این انیمیشن از آثاری است که هرچند مربوط به دوره مسئولیت بنده نیست و به شخصه به‌شدت آن را دوست دارم. معتقدم علی اسکویی کارگردان این انیمیشن یکی از آدم‌های بااستعداد و توانمند این سرزمین است و باید حتماً قدرش را دانست. این انیمیشن به لحاظ تکنیکی بسیار کار شایسته‌ای است و تلاش می‌کنیم در این دوره فیلم را برای مخاطبان عام عرضه کنیم.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای توفیق فیلم‌های تولیدی بنیاد روایت در گیشه و ارتباط مؤثر آن‌ها با مخاطب در اکران عمومی، گفت: این یکی از مهمترین و اساسی‌ترین موضوعاتی است که مدنظر بنده قرار دارد. عدم کامیابی در گیشه و فعالیت اقتصادی ناموفق در زمینه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مربوط به این موضوعات نیست، حتی مربوط به ساختار این آثار هم نیست بلکه مربوط به نحوه عرضه این تولیدات و تبلیغات است. نگاه ما در این حوزه بیش از اندازه بخشی و محدود به ظرفیت سینمای خودمان است. سعی ما و دوستان‌مان این است که در عرصه پخش، به‌ویژه پخش بین‌الملل حضور جدی‌تری داشته باشیم.

عرضه مستقیم فیلم‌های بنیاد در پلتفرم‌های خارجی

حسینی با اشاره به برنامه‌ریزی برای عرضه ارگانی و مستقیم فیلم‌های بنیاد روایت در پلتفرم‌های بین‌المللی و چرخه اکران سینمای جهان گفت: ما باید درآمد حاصل از فیلمسازی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را به حدی برسانیم که بسیاری از سینماگران خودشان برای ساخت فیلم‌های مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس ترغیب شوند.

وی در پایان تأکید کرد: این نوید را می‌دهیم که حتماً می‌توانیم لااقل با کشورهایی که وضعیت و نگاه مشترک و مشابهی در حوزه مقاومت داریم، وارد تعامل سینمایی شویم. یکی از مشکلات ما در حوزه بین‌الملل این است که مدام نگاه‌مان به جشنواره کن و برلین است، اما این جشنواره‌ها «بازار» ما نیستند. کشورهایی در این جشنواره‌ها موفق هستند که در بازار این رویدادها حضور موفق دارند نه از نگاه داوران و منتقدانشان. مهم این است که ما بتوانیم محصول خود را بفروشیم و برای فروش موفق آثار خود باید به سمت عرضه ارگانی آثار خود، به‌ویژه در کشورهای محور مقاومت برویم. این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم و این نوید را می‌دهم که تا ۲ سال دیگر شاهد آثاری در سینمای ایران خواهید بود که پیش از ورود به چرخه اکران داخلی، به سود رسیده‌اند.

تصویر کنار خبر پوستر بین‌المللی انیمیشن «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری اسکویی از محصولات سینمایی بنیاد روایت فتح است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *