X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اصغری: سینمای ایران از فضای انقلابی دور شده و مدیران فرهنگی موظفند سینما را به حاشیه امن انقلاب اسلامی بازگردانند/ باید عقب افتادگی سال های اخیر در حوزه سینمای استراتژیک جبران شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: متأسفانه سینمای ایران از فضای انقلابی دور شده و مدیران فرهنگی موظفند سینما را به حاشیه امن انقلاب اسلامی بازگردانند؛ این کمترین انتظاری است که سینماگران دلسوز و دغدغه مند و متعهد به نظام و انقلاب اسلامی از مسئولان فرهنگی و سینمایی دارند و امیدوارم این خطا هرچه سریع تر جبران شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تک تیرانداز» و «مردی شبیه باران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک شرایط حوزه فرهنگ و هنر در تمامی بخش ها و ارکانش برای مقام معظم رهبری راضی کننده نبوده که ایشان در اولین دیدارشان با اعضای هیأت دولت به مسأله فرهنگ و هنر اشاره کردند.

وی ادامه داد: همه ما می دانیم که اهمال کاری های بسیار در حوزه فرهنگ و هنر باعث شد تا ما دچار عقب افتادگی های مفرطی شویم و باید عقب افتادگی سال های اخیر به ویژه در حوزه سینمای استراتژیک جبران شود.

اصغری سپس با بیان اینکه بهترین راه برای جبران وضعیت ناهنجار کنونی این است که مدیران جدید از تجربه اشتباه مدیران قبلی استفاده کنند اظهار داشت: هرآنچه مدیران سینمایی و فرهنگی طی سال های اخیر کردند قطعاً نادرست بوده و به همین رو مدیران جدید باید برخلاف رفتار و اعمال آن ها گام برداند.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: سینما در جمهوری اسلامی ایران باید برگفته از شعائر، اهداف و آرمان های انقلابی باشد اما متأسفانه ما چنین فضایی را در اکثریت قریب به اتفاق فیلم ها شاهد نیستیم و این اتفاق بسیار تلخ و متأثرکننده است.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: مدیران جدید سینمایی باید روی فضای سال های اخیر مطالعات جدی داشته باشند و اجازه ندهند اشتباهاتی که شرایط فرهنگی کشور را به این مسیر نادرست سوق داده بار دیگر تکرار شود. من امیدوارم این خطاها جبران شود تا به ویژه بتوانیم شاهد رضایت خاطر مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *