X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تابش: نسل جدید آثار متفاوتی را نیاز دارند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش عصر جمعه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ضمن تبریک روز جهانی کودک بیانیه این جشنواره را به شرح زیر خواند:

«این دوره از جشنواره بین‌لمللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را در روزهایی آغاز می‌کنیم که بهترین نام برای آن دوران، عصر آغازها و پایان است.

این دوره از جشنواره به روایتی آخرین جشنواره قرن و به روایتی اولین جشنواره قرن جدید است. این قرن سرشار از فرصت‌ها، تهدیدها و واقعیت‌هایی نوین است که مخاطبان آن سرنوشت کشورمان را رقم خواهند زد. این دوره از جشنواره را می‌توان عرضه محصولات سینمایی برای نسل آینده دانست نسلی که باید آینده کشور را در دنیای نو تعریف کنند و از قدرت، فرهنگ، غرور و هویت ایران اسلامی پاسداری کنند.

کشور ما و جهان، قرن نو را با بیماری همه گیر و سوگ آغاز کرده‌اند، کرونا اولین خاطره جمعی نسلی است که مخاطبان این جشنواره محسوب می‌شوند.

اگرچه این دوران مهلک است، اما دستکم این تضمین را همراه دارد که نسل آینده کلنجار رفتن با سختی را در مواجه با بحران‌های بزرگ را تجربه کرده و آموخته‌اند. این نسل نسل متفاوتی خواهد بود که هنر و آثار متفاوتی نیاز خواهد داشت و دنیای متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

امید بر آن است که هنرمندان و فیلمسازان آینده بر مبنای این نسل نو آثارشان را طراحی و تولید کرده باشد. تلاش شد این جشنواره منطبق با قرن جدید طراحی شده باید و باید تلاش کرد با استفاده از فضای مجازی و دسترس پذیر کردن آن در تمام کشور و افزودن بخش‌های مرتبط با رسانه‌های نوین، به جشنواره هویت نوین بخشیم.

امیدم آن است که جشنواره باقدرت در دوره‌های بعدی ادامه داشته باشد و اسم اصفهان بر تارک آن بدرخشد. در این سال‌ها که به‌عنوان دبیر در خدمت کودکان و نوجوانان کشور بودم جز پویایی و امید از آن‌ها ندیدم، اطمینان دارم آینده‌ای که این کودکان خلق خواهند کرد، آینده جذاب خواهند بود.

امیدوارم زحمات خالصانه همکارانم در این جشنواره به مذاق کودکان کشورمان خوش آید. سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی برگزار می‌شود که ۵۱ هزار کودک ایرانی در غم از دست دادن پدر و مادر عزیزشان بر اثر کرونا سوگوارند و بی سرپرست شدند، جامعه هنری ایران خود را در قبال آینده این کودکان مسئول می‌داند.

این دوره را با نام و یاد علی لندی آغاز خواهیم کرد.»

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *