X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

قطار جشنواره سی وهشتم فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی شامگاه یکشنبه ۲ آبان ماه در پردیس سینمایی ایران مال برگزار شد.

این مراسم ساعت ۱۸:۳۵ با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد.

در ابتدای این مراسم با اجرای محمد سلوکی، فایلی صوتی از زنده‌یاد فرشته طائرپور تهیه‌کننده فقید سینما که در ماه مبارک رمضان خوانده شده بود، به همراه تصاویری از او پخش شد.

مرجعیت ایران در صنعت سینمای غرب آسیا

در ادامه مراسم و پس از خیرمقدم مدیرعامل مجموعه ایران‌مال به مهمانان جشنواره، سیدصادق موسوی دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران روی صحنه آمد و ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و خوشامدگویی به حضار بیان کرد: مرسوم است دبیر جشنواره گزارشی را در اختتامیه بیان می‌کند اما من از این بخش صرف نظر می‌کنم.

وی ادامه داد: قبل از هرچیزی مراتب قدردانی خودم را نسبت به گرانقدرانی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند، اعلام کنم. از دکتر محمد خزاعی رئیس محترم سازمان سینمایی به خاطر حمایت ویژه از برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم.

موسوی در ادامه با اشاره به تأیید جشنواره فیلم کوتاه تهران در آکادمی اسکار گفت: وجه دیگری از این دستاورد را می‌خواهم امروز روشن کنم. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران رخ داد. من باور داشتم این جشنواره مهمترین جشنواره غرب آسیاست. به مدد حضور هنرمندان خوب و با حمایت مسئولان صدیق به اینجا رسیدیم. مطمئن بودیم به دلیل حضور مهمترین چهره‌های سینمایی جهان می‌توانیم برای این امر اقدام کنیم. ضمن اینکه به حق ما شایسته مرجعیت در همه امور در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: ما با فرهنگ چند هزارساله، با تاریخ مشعشع، با هنرمندان کم‌نظیر در منطقه حضور داریم، در همه بخش‌ها در منطقه مرجعیت حق ماست و می‌توانیم این موضوع را نمایندگی کنیم. اینکه امروز نام ایران بلند، به عنوان یکی از ورودی‌ها به اسکار شناخته می‌شود اقدام بزرگی است. امسال برای اولین بار وقتی نتایج را اعلام کردیم و گفتیم چه فیلم‌هایی به جشنواره راه پیدا کرده است، ایمیل‌های فراوانی از فیلمسازان خارجی دریافت کردیم که چرا جشنواره تهران فیلم ما را نپذیرفته که این اتفاق مهمی است. آنچه که مهم است مرجعیت دوباره کشور عزیزمان مشخصاً در صنعت سینماست.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: ما می‌دانیم در شمال و جنوب منطقه سینمایی مثل ما وجود ندارد. بعد از مصر و ترکیه کشور ما جشنواره‌ای مورد تایید اسکار دارد. با کمال افتخار این اتفاق را به همه علاقه‌مندان ایران زمین تقدیم می‌کنم. امیدوارم این دستاورد برای ایران بماند. این فرصت برای فیلمسازان ایجاد شده من ممکن است فردا در اینجا نباشم. البته امروز یک اتفاق ویژه رخ داده و آن پیوند یک رویداد هنری به رویدادی معتبر است.

وی در پایان گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و به تمام کسانی که در این جشنواره حضور داشتند به ویژه برگزیدگان امشب تبریک می‌گویم.

این گزارش تکمیل می‌شود….

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *