X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دوازدهمین جشن انیمیشن برگزار نمی‌شود/ برگزاری به‌صورت دوسالانه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

محمدمعین صمدی دبیر دوازدهمین جشن انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال برای دومین بار است که دبیر جشنی شده‌ام که برگزار نمی‌شود، گفت: سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و براساس گفتگویی که با خانه سینما داشتیم تصمیم گرفتیم که به جای برگزاری جشن انیمیشن، مستندی از وضعیت و شرایط انیمیشن‌سازان بسازیم. درخواست بودجه برای ساخت این مستند با مشکلاتی همراه شد که نتوانستیم همین مستند را نیز تولید کنیم.

وی ادامه داد: امسال نیز براساس مشورتی که با خانه سینما داشتیم، با توجه به اینکه اکثر بودجه خانه سینما در سال جاری صرف مسائل معیشتی اعضا شده و با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف ما در برگزاری جشن دورهم جمع شدن اعضای صنف است که این امر نیز به دلیل کرونا همچنان امکان‌پذیر نیست، تصمیم گرفتیم امسال نیز جشن انیمیشن را برگزار نکنیم.

دبیر دوازدهمین جشن انیمیشن بیان کرد: البته در صورتی که جشنواره پویانمایی تهران تا پایان سال برگزار شود، می‌توانیم شاهد یک اتفاق خوب در حوزه انیمیشن باشیم. در این صورت جشن انیمیشن سال آینده برگزار خواهد شد.

صمدی در پایان گفت: با توجه به تصمیم‌هایی که در هیات مدیره گرفته شده و به واسطه اینکه تعداد تولیدات انیمیشن در ایران در طول یک سال کم است، جشن انیمیشن به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. البته امیدوارم در نهایت شرایط به گونه‌ای پیش رود که تولیدات انیمیشن افزایش پیدا کرده تا بتوانیم این جشن را هرسال برگزار کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *