X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی آغاز به کار کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، جشنواره سینمای ایران در شانتیئی شامگاه پنجشنبه ۱۳ آبان با شهردار شانتیئی، کریستف تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه، مخاطبان و علاقمندان فرانسوی و اهالی شانتیئی در سینمای الیزه شهر شانتیئی افتتاح شد.

در ابتدای این برنامه، ایزابل ووجتوویز شهردار شانتیئی ضمن خوشامدگویی به مهمانان از طرف خود و مسئولان و نمایندگان این شهر گفت: از حضور کارگردانان ایرانی در این شهر احساس خوشبختی می‌کنم. سینمای ایران برای ما بسیار شناخته شده است و از برگزاری چنین جشنواره‌ای در شهرمان خوشحال هستیم.

وی سپس از برگزار کنندگان این جشنواره تشکر کرد و کمی درباره سینمای ایران سخن گفت.

پس از شهردار شانتیئی، تاردیو دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه سخنرانی و بیان کرد: سینمای ایران یک سینمای استثنائی است و همین که در شرایط سخت اقتصادی توانسته موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های معتبر دنیا به دست بیاورد خیلی بااهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در سال‌های آتی هم ادامه پیدا می‌کند، افزود: هنر کارگردانان ایران در ساخت فیلم‌هایی با موضوع جنگ ایران و عراق، موضوعات خانوادگی بسیار قوی و استثنائی است و بنده به عنوان یکی از اعضای هیات داوران که فیلم‌ها را دیدم باید بگویم که کیفیت فیلم‌ها بسیار خوب بود.

در ادامه این مراسم، ابوالفضل جلیلی از شهردار شهر شانتئی به خاطر میزبانی این جشنواره تشکر کرد و گفت: از اینکه در شرایط ویژه کرونایی همکاری کردید تا چنین اتفاقی رقم بخورد تشکر می‌کنم و تشکر ویژه‌تر برای پوشش ویژه رسانه‌ای رسانه‌های جمعی و مطبوعات فرانسه برای اخبار این فستیوال.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی و کلاسیک فرانسوی از دیگر برنامه‌های افتتاحیه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *