X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شکست جشنواره فیلم فجر حاصل عملکرد دولت اعتدالی است – اخبار سینمای ایران و جهان

کیهان: یک کارشناس سینما معتقد است: سیاست‌های غلط مدیران دولتی در عرصه فرهنگ و هنر و در سازمان سینمایی وزارت ارشاد و نفوذ عوامل جریان افراطی اصلاحات در بدنه مدیریتی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر و دخالت و نفوذ خانه سینما در روند سیاست‌گذاری‌های جشنواره امسال از عوامل اصلی شکست و عدم موفقیت این رویداد مهم داخلی است.

امیر حسین جوانشیر درباره حاشیه‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: جشنواره‌ای که می‌توانست همانند جشنواره عمار یا مقاومت به نقطه امید و قدرت فرهنگی ما تبدیل شود با سوء‌مدیریت عده‌ای محدود که همگی هم از چهره‌های شناخته شده یک جریان خاص در سینما هستند به نقطه ضعف و نگرانی برای دلسوزان انقلاب و مردم تبدیل شده و اکثرا فیلم‌هایی بی‌سر‌و‌ته با مضامین غیراخلاقی و غیرمتعارف را نمایش می‌دهد.

وی افزود: فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره سی‌و‌هفتم فجر، اغلب جز سیاه‌نمایی و ژست به اصطلاح روشنفکری هیچ حاصلی را برای بیننده به ارمغان نمی‌آورند و البته به جز چند فیلم مانند «۲۳ نفر»، «شبی که ماه کامل شد» و… بقیه آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره مورد اقبال و رضایت عمومی قرار نگرفت و در شأن و سطح جشنواره فیلم فجر نبود! نکته قابل تأمل و مهم این دوره نیز حواشی مراسم افتتاحیه آن بود که به شدت مورد انتقاد علما و مراجع و خانواده‌های شهدا و ایثارگران شد و حتی مورد انتقاد جدی حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم فاطمیه بیت رهبری در محضر مقام عظمای ولایت قرار گرفت و لکه ننگ دیگری در کارنامه مدیران لیبرالی فرهنگی و هنری ما شد. این مراسم، جای چند سؤال جدی را باقی گذاشت که به چه دلیلی و با چه توجیهی در سالگرد چهلمین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی از پیرزنی تجلیل می‌کنید که با افتخار همین چندی پیش در جشنواره‌ای خارجی و در مقابل دوربین خبرنگاران کشف حجاب کرد و آبروی زن ایرانی و همه هنرمندان این کشور را برد ؟! شخصی که تا چند سال پیش ممنوع التصویر بود و سابقه‌اش هم در حمایت از فتنه ۸۸ بر همگان روشن است !آیا واقعا ما در این کشور و در میان اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران متعهدمان شخصی بهتر و شایسته‌تر از این عنصر معلوم‌الحال برای تجلیل و تکریم نداشتیم؟

جوانشیر ادامه داد: پرسش دیگری که از دبیر جشنواره داریم این است که به چه علت و با چه توجیهی اجازه برگزاری طنین گلبانگ الله‌اکبر را در ساعت ۹ شب ۲۱ بهمن در پردیس چارسو «محل ‌حضور هنرمندان و مهمانان» علیرغم درخواست جمعی از نیروهای ارزشی داده نشد و گفتند که بلندگو برای این کار در اختیار افرادی که بخواهند طبق اعلام رسمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شب ۲۱ بهمن الله‌اکبر بگویند قرار نمی‌گیرد و هیچ‌گونه همکاری با امت حزب‌الله نکردید و حتی شاهد این بودیم که عوامل اجرایی به آن عده‌ای از اهالی انقلابی سینما که الله‌اکبر گفتند پوزخند زدند!؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *