X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مستند «مدمره» در آبادان اکران شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه با حضور خدیجه نیسی سازنده فیلم مستند «مدمره»، این فیلم در سینما مهر آبادان اکران شد.

این فیلم مستند درباره زندگی مردمی است که به خاطر جنگ به مشهد کوچ کرده و در شهرک بهشتی این شهر ساکن شدند و حالا حدود چهار دهه است که آنجا زندگی می‌کنند.

فیلم نگاهی به حفظ هویت این افراد و علاقه به زادگاه شأن دارد.

خدیجه نیسی در مراسم نقد فیلم می‌گوید: در این فیلم اولین بحث هویت بوده است، داستان در خصوص افرادی بود که با خروج از زادگاهشان هویت خود را تغییر ندادند.

وی ادامه داد: آنجا مردم به طور نوستالژی زندگی می‌کنند و همین احساس لذت بخشی است.

بنا به گفته این فیلم ساز، ساخت فیلم ۶ ماه به طول انجامیده است.

سازنده مستند مدمره در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این کار ژانر اجتماعی و یک مستند نیمه بلند است و روایت خانواده‌های است که از خرمشهر و آبادان مهاجرت کرده‌اند اما گویی در همان ۴۰ سال پیش باقی مانده و آداب و سنن خود را دست نخورده حفظ کرده‌اند.

وی در رابطه با ایده خلق این اثر توضیح داد: من خودم جنگ زده موقت بودم و با آغاز جنگ چند سال در تهران ساکن بودیم که با پایان جنگ به اهواز بازگشتیم اما ریزگردها و مشکلات دیگر باعث شده تا به مشهد مهاجرت کنیم و احساس خوبی که از تردد به شهرک شهید بهشتی به من دست می‌داد، عامل ساخت این کار شد.

این سومین کار نیسی است که به موضوع جنگ زدگی می‌پردازد؛ وی در این رابطه گفت: من پیش از این، یک سریال ۶ قسمتی با موضوع جنگ زدگی ساخته‌ام و مستند چهار قسمتی نیز ساخته شده که از شبکه مستند پخش شد و این مستند نیمه بلند نیز آخرین کار من است.

بنا به گفته نیسی، فیلم مدمره علاوه بر آبادان قرار است در خانه فیلم اهواز اکران شود و اکران دانشگاهی در تهران و اکران عمومی در مشهد نیز برنامه ریزی شده است.

«مدمره» بر وزن «محمره» نام قدیمی خرمشهر است که هنوز مردم بومی این شهر را با همین نام می‌خوانند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *