X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مستندهایی از سوخت‌بری تا کودکان کار کوره‌ آجرپزی در «سینماحقیقت» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آثار، پوستر مستند نیمه‌بلند «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» به کارگردانی محمود توسلیان و تهیه‌کنندگی رحمان حاصلی، «من زنده برگشتم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبی حیدری محصول جدید مرکز مستند سوره، «روزهای ناتمام» به کارگردانی مهدی قربانپور و «بچه های زمین خاکی» به کارگردانی میکائیل دیانی که در پانزدهمین جشنواره فیلم «سینماحقیقت» حضور دارند، منتشر شد.

مستند «بریکولاژ؛ زندگی نادر مشایخی» با محور قرار دادن بخش‌هایی از زندگی نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر به نگاه و اندیشه فکری او درباره جامعه و هنر می‌پردازد.

«من زنده برگشتم» ماجرای یک مهندس عمران اهل شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان است که تجربه هر کاری را دارد، اما درآمد او کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد و همیشه در معرض یک شغل وسوسه‌برانگیز به نام سوخت‌بری است که با جان انسان‌ها طرف است.

در خلاصه داستان مستند «روزهای ناتمام» آمده است: «نمی‌دونم چند تا شغل تو دنیاست که شرط اصلیش رازداریه، اما من به این نگفتن‌ها عادت دارم، راز هیچکس رو به کس دیگه‌ای نمی‌گم. فرقی نمی‌کنه این راز توی جنگ باشه یا توی زندگی من …»

«بچه های زمین خاکی» نیز داستان کودکان کار کوره‌های آجرپزی است که با تلاش و کوشش خود و جمعی از فعالان اجتماعی تیم فوتبالی تشکیل می‌دهند و حالا به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌اند. این فیلم داستان امید و آینده روشن است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *