X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ماموریت ویژه وزیر ارشاد به جامعه هنری/ ایران نیازمند امید است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم «سینماحقیقت» محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و به بیان سخنانی پرداخت.

وی گفت: در محفل مستندسازان هستیم و از همه تلاش‌های این عزیزان تشکر می‌کنم. ما تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا در همه بخش‌های تولید در حوزه‌های فرهنگی و هنری گام‌های مهمی را برداریم اساسأ رویکرد دولت بسط مسیر آزاد اندیشی، تولیدات انبوه و باکیفیت تست. طبق گزارشی که امسال در حوزه مستند داشتم باید بگویم این حوزه جای افتخار دارد، کارهای مهمی در آن صورت گرفته، واقعیت‌ها به تصویر کشیدن شده اما در عین حال نیاز جامعه امروز ما امید است، امید مفهومی است که امروز ایران و جوانان عزیزمان بیش از همیشه به آن نیاز دارند و جامعه فرهنگی و هنری ما امروز مأموریتش دمیدن در روح امید است، امید امروز برای همه بخش‌های جامعه ما یک ضرورت است، چه بهتر عزیزان ما در حوزه هنر بتوانند مثل همیشه ماموریت‌های خود را برای وطن به خوبی سرانجام برسانند. ما در انجمن سینمای مستند باید تلاش کنیم همزمان دو کار مهم انجام بدهیم؛ یکی پشتیبانی جدی و تمام قد از هنرمندان مستندساز که این کار را انجام خواهیم داد. کار بعدی تلاش برای بازنمایی از تلاش‌ها و زحماتی است که صورت گرفته، یکی از حسرت‌های من این است که نتوانستم فیلم‌های جشنواره را ببینم اما تلاش می‌کنم ببینیم و آنها را در جاهای مهم نظام به نمایش بگذارم حتماً کاری که در مورد آسیب‌های اجتماعی ساخته شده باید در هیات دولت به نمایش گذاشته شود، باید تصمیم گیران ما در بخش‌های مختلف این فیلم‌ها را ببینند، این فیلم‌ها آیینه کاملی است از آنچه که وجود دارد، در این فیلم‌ها اغراق و بزرگنمایی و … صورت نگرفته و هرآنچه اتفاق افتاده، به تصویر کشیده شده است. اگر شورای اجتماعی کشور تشکیل می‌شود و می‌خواهد برای ناهنجاری‌ها تصمیم بگیرد نباید این موضوعات را در پشت درهای بسته ببیند. این فیلم‌ها فرصتی است که بتوانیم از واقعیت‌ها باخبر بشویم. مگر می‌شود کسی مردم پلدختر را ببیند و راحت از کنارش رد شود. «سینماحقیقت» باید این واقعیت‌ها را جلوی چشم تصمیم‌گیران بیاورد از بنده که عضو کابینه هستم این وظیفه را بر عهده دارم تا بخش‌های دیگر. من خیلی خوشحال شدم که نیروی انتظامی از فیلم «هیچکس منتظرت نیست» تجلیل کرد. این نشان می‌دهد نهادهای انتظامی ما در چه افق خوبی حرکت می‌کنند، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید بتواند سوژه‌های خوب را تعریف کند وقتی از امید حرف می‌زنیم باید در کنار مشکلات و سختی‌ها، امید را نشان بدهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: خروجی ما باید به سمت ایجاد امید برود. در حال حاضر نمایشگاه ساخت ایران در حال برگزاری است که هرکسی این نمایشگاه را ببیند افتخار خواهد کرد باید این اتفاقات بزرگ هم دیده شود. ما مجموعه‌ای از مشکلات و امیدها را داریم «سینماحقیقت» باید آیینه تمام نما باشد هم مشکلات و هم امیدها را به تصویر بکشد. جامعه ایرانی امروز نیازمند امید است و امیدوارم سینمای مستند بتواند در این مسیر گام بردارد. از همه عزیزان تشکر می‌کنم، بخش‌های خوبی را در این رویداد داریم، در این جشنواره بخش شهید سلیمانی را داشتیم که امیدوارم در جشنواره فیلم فجر هم چنین بخشی داشته باشیم. ما در سینما در همه بخش‌ها در خدمت عزیزان هستیم، هیچ محدودیتی نداریم، همه عزیزان باید با هم تلاش کنند برای ارتقای ایران عزیزان.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *