X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سازمان سینمایی میتواندازاکران فیلم دارای پروانه نمایش جلوگیری کند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، در ارتباط با برخی از مسایل مطرح شده و نامه یکی از تهیه کنندگان در چند روز گذشته گفت: سخت‌ترین و تلخ‌ترین موقعیت برای من و همکارانم بوجود آمدن مشکل حتی در پایین‌ترین سطح ممکن برای پروژه‌ها و عوامل سینماست. اما طبیعی است که این تاسف مانع از اجرای قانون و ضوابط نمی‌شود و براساس تاکید صریح رییس سازمان این امر استثنا بردار و گزینشی نیز نخواهد بود.

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در رابطه با مشکل اکران یکی از فیلم‌ها اظهار داشت: جدای از آن تعجب من از عدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی به‌عنوان بزرگ و نماینده تشکل‌های تهیه‌کنندگی به آیین نامه و دستورالعمل‌هایی است که سالیان سال با ان‌ها زیست کرده‌اند و بدان آشنا هستند.

وی افزود: براساس ماده ۴ آیین نامه و ماده ۶ دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می‌تواند در موارد خاص علیرغم دارا بودن پروانه نمایش از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت‌ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری کند و این مطلب اگرچه بعضاً به طور موردی و نه فراگیر رخ می‌دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلم‌هایی اعمال شده است که علاقمندان حرفه‌ای سینما و بخصوص عزیزان تهیه‌کننده بدان کاملاً آشنا هستند.

ایل بیگی با طرح اینکه چرا در مورد فیلم «چپ راست» با وجود اعلام آن به تهیه‌کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تاثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور بیانیه‌ای غیر حساب شده بر مشکلات و سوءتفاهم‌ها می‌افزایند و باعث نگرانی اهالی سینما و دست‌اندرکاران و مهم‌تر از همه دوستداران سینما می‌شوند ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و معاونت ارزشیابی و نظارت قطعاً خود را مجری رویه‌های قانونی و متعهد به حقوق حقه سینما گران، مخاطبان و آحاد مردمی می‌داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحی‌شان در استفاده از فیلم‌های سینمایی، امری با اولویت و واجب است.

معاون نظارت و ارزشیابی همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر یک شورای سه نفره خاص در رابطه با بازبینی فیلم‌ها گفت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تاکید ریاست سازمان مبنی بر رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی دچار اصلاحات متعدد شده بودند و یا نمایش عمومی آنها به دلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره به‌صورت فشرده تشکیل و بازبینی این دسته از فیلم‌ها اهتمام نمود که اکران فیلم‌های «گشت ۳» و «بندر بند» در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزیزان تهیه‌کننده کاملاً در جریان هستند و از این رویه استقبال کردند.

ایل بیگی در پایان ابراز داشت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای ۹ نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته براساس انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شدند و بحمدالله جلسات آن بطور منظم نیز در سازمان تشکیل می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *