X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«منصور» داستان امروز جامعه ماست/ باوری که شهید ستاری ایجاد کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل شعبانی تهیه کننده فیلم «منصور» شب گذشته دوم دی ماه در برنامه «شب نشینی» حضور یافت و درباره این فیلم که به زندگی نامه شهید ستاری می‌پردازد و همچنین فعالیت‌های خودش در حوزه سینما سخن گفت.

وی درباره فیلم «منصور» بیان کرد: فکر می‌کنم در این ژانر فیلمی بود که خوب مورد توجه قرار گرفت. سرمدی کارگردان فیلم‌های مستند، مستندی را از زندگی شهید ستاری ساخته بود که آن را دیدیم و فهمیدیم قابلیت تبدیل شدن به سینمایی را دارد.

شعبانی ادامه داد: با سرمدی وارد مذاکره شدیم و با سرمایه گذار صحبت کردیم و نوشتن فیلمنامه را آغاز کردیم و بعد تصمیم گرفتیم خود سرمدی فیلمنامه را بنویسد چون در مرحله تحقیقات اشراف کامل داشت. فیلمنامه ۵ بار بازنویسی شد و بعد تصمیم گرفتیم که این فیلم را برای پرده سینما بسازیم و فهمیدیم که به پختگی کافی رسیده است.

تهیه کننده فیلم منصور بیان کرد: چالشی که ابتدا در مراحل فیلمنامه نویسی داشتیم این بود که با دوستان در قید حیات شهید ستاری و فرمانده نیروی هوایی صحبت کردیم. نظر آنها این بود که به همه ابعاد زندگی او بپردازیم که امکان آن در ۹۰ دقیقه فراهم نبود و نیازمند سریال بود به همین دلیل تصمیم گرفتیم فقط جنبه‌هایی از زندگی او را به تصویر بکشیم.

شعبانی درباره فضای این فیلم نیز یادآور شد: موضوع ما در خط مقدم جبهه نمی‌گذرد بلکه پشت جبهه است و موضوع امروز جامعه هم هست که سعی می‌کند به مسئولان بفهماند که ما می‌توانیم قطعات هواپیما تولید کنیم که به خروجی جنگنده اف ۵ برسد. ایجاد کردن این باور در ذهن مسئولان آن دوره کمی سخت بوده است و اگر شهید ستاری این موضوع را پایه‌گذاری نمی‌کرد امروزه پهپاد، موشک و صنایع دفاعی دیگر را نداشتیم و این خودباوری را شهید ستاری ایجاد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *