X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«آتابای» ۱۷۷ هزار مخاطب به سینما هدیه داد/ آمادگی برای «فجر» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره میزان فروش فیلم‌های پخش حوزه هنری در یک سال اخیر و تفاوت آن نسبت به سال گذشته گفت: خوشبختانه امسال با توجه به اینکه سینماها فعالیت خود را از سر گرفتند و با تمام ظرفیت فعالیت خود را آغاز کردند تا به امروز ما میزبان یک میلیون و ۴۴۳ هزار نفر مخاطب بودیم که فروشی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان را در سینماهای بهمن سبز به همراه داشته است. این رقم نسبت به سال گذشته که اکثر سینماها تعطیل بودند، به دلیل شرایط کرونایی حاکم در کشور فیلمسازان اغلب حاضر به پذیرش ریسک اکران نبودند و تنها چند فیلم به روی پرده سینماها رفتند، رقم قابل توجهی است. ما سال گذشته ۲۶۶ هزار نفر مخاطب داشتیم که بیشتر آن‌ها نیز متعلق به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و تهران بودند. بیشترین میزان فروش نیز تا امروز به جز دو فیلم کمدی که روی پرده رفتند، متعلق به فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی بوده که ۱۷۷ هزار نفر را به سالن‌های سینمایی کشانده است.

حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که حوزه هنری امسال تجربه اکران دو فیلم به زبان محلی را داشت که مورد توجه واقع شدند، توضیح داد: سینمای امروز فضا برای دیده شدن آثاری با گویش‌های مختلف را داراست. از نگاه ما پرداختن به سینمای بومی و محلی همان چیزی است که اصالت ایرانی و سنتی ما به آن نیاز دارد و باید به گویش‌ها و زبان‌های مختلف با نگاه ملی توجه ویژه داشته باشیم. سال گذشته نیز فیلم «درخت گردو» در سینماها اکران شد که از زبان کردی در آن بهره گرفته شده بود، همانطور که در گذشته نیز فیلم‌هایی با زبان‌های محلی مختلف داشتیم. بهمن سبز نیز امسال با ۲ فیلم «پوست» و «آتابای» تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و نشان داد که فیلم‌های غیر از زبان فارسی نیز می‌توانند مخاطب خود را داشته باشند. اکران آثار به زبان محلی اتفاق تازه‌ای نیست، اما اگر در گذشته این آثار مورد بی توجهی یا عدم استقبال واقع شدند به این دلیل بود که پخش‌کنندگان تبلیغات مناسبی برای این آثار نداشتند، اما تیم پخش جوان ما شرایط خوبی ایجاد کردند و در مناطقی که هم زبان با این فیلم بودند تبلیغات خوبی انجام دادند که منجر به دیده شدن فیلم‌ها شد. با توجه به تجربه موفقی که ما در حوزه پخش فیلم پشت سر گذاشتیم، اگر فیلم‌هایی غیر از زبان فارسی باز هم تولید شوند، در صورتی که محتوای خوبی داشته باشند حاضریم این تجربه را در اختیار سایرین گذاشته و یا پخش آن را برعهده بگیریم.

وی در ادامه درباره آمادگی حوزه هنری برای حضور در جشنواره فیلم فجر نیز گفت: در حال حاضر سالن‌های ۱۲ شهر در ۱۰ استان کشور در حال بازسازی در فاز دوم طرح توسعه سینماهای کشور هستند. آبادان و دزفول در خوزستان، مشهد و سبزوار در خراسان رضوی، کرمان، بروجرد، شیراز و… در انتهای فاز دوم طرح توسعه قرار دارند. در واقع ۷۰ سالن در مرحله دکوراتیو و تجهیز شدن قرار دارند و از این میان ۱۰ پرده جدید همزمان با جشنواره فیلم فجر فعالیت خود را در ناوگان حوزه هنری آغاز خواهند کرد که می‌تواند یکی از اتفاقات جدید جشنواره در حوزه زیرساختی باشد. ضمن اینکه در پایان سال، تعدادی از سالن‌ها نیز در هفته هنر انقلاب رونمایی خواهند شد. در پایان فروردین ۱۴۰۱ مجموع پرده‌های سینمایی حوزه هنری به عدد ۲۲۰ پرده می‌رسد. البته در پایان فاز سوم طرح توسعه بالغ بر ۱۵۰ سالن به مجموعه ما افزوده خواهد شد که بخشی از آن‌ها پردیس‌های سینمایی در مال‌های تجاری هستند و تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز در پایان توضیح داد: ما امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردیم، چرا که تمام ناوگان سینمایی ما به روز شده‌اند و در حال حاضر ۶۶ سالن در فاز اول به بهره‌برداری رسیدند که کمک می‌کند تا آثار فیلمسازان با کیفیت مطلوب‌تری در مراکز استان‌ها به نمایش درآید. در حالی که در گذشته یکی از معضلات جشنواره فیلم فجر در استان‌ها برای صاحبان آثار عدم کیفیت مطلوب سالن‌های سینمایی در بحث صوت و تصویر بود، ما به دنبال این ارتقا بودیم و خوشحالیم که امسال در ۲۲ استانی که سینما داریم و در تهران تمام سینماهای فعالمان با کیفیت مطلوب آماده حضور در جشنواره فیلم فجر هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *