X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدعلیرضا سجادپور هنرمند انقلابی عرصه سینما پس از تشییع در قطعه ۶۶ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش سینماپرس امروز ۱۸ بهمن سیدعلیرضا سجادپور از فعالان عرصه هنر انقلاب که سوابق متعدد هنری و مدیریتی را در کارنامه خود داشت، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

در مراسم تشییع این سینماگر که از مقابل منزل وی تا مسجد جامع بعثت برگزار شد علاوه بر اهالی محله و مسجد و خانواده وی، جمعی از سینماگران نیز حضور یافتند که از آن جمله می توان به محمدمهدی عسگرپور، جواد شمقدری، سیداحمدمیرعلایی، کامران ملکی، حبیب ایل بیگی، محمدرضا عرب، روح اله شمقدری، اکبر حر، عطاءالله سلمانیان، حسن نجاریان، سعیدالهی و … اشاره کرد.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

سپس مراسم خاکسپاری این مدیر سابق سینمایی که با وصیت وی در قطعه ۶۶ بهشت زهرا صورت پذیرفت، با حضور جمعی از مدیران سینمایی و سینماگران و خانواده آن مرحوم برگزار شد. بنا بر این گزارش در این مراسم محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی نیز حضور یافتند. از دیگر حاضران این مراسم می توان به جواد شمقدری، سیداحمدمیرعلایی، مهدی عظیمی، سعید رجبی فروتن، محمد ابراهیمیان، شفیع آقامحمدیان، رضا رستگار، محمد درمنش، روح اله شمقدری و … اشاره کرد.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

سیدعلیرضا سجادپور تهیه‌کننده سینما و از مدیران کل پیشین نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه ای وزارت فرهنگ و معاون پیشین سازمان سینمایی پس از یک دوره سخت بیماری سرطان روز – یکشنبه ۱۷ بهمن- بر اثر عوارض ناشی از تومور مغزی، درگذشت.این مدیر سینمایی و سینماگر، از چند سال پیش، درگیر مبارزه با تومور مغزی بود و دو بار عمل جراحی انجام داد که درمان‌ها جواب نداد و سرانجام به دلیل پیشرفت بیماری، درگذشت.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

سجادپور متولد ۱۳۳۹ تهران، فارغ التحصیل رشته های مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و سینما با گرایش فیلمنامه نویسی از دانشگاه هنر است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۳ با تهیه‌کنندگی و نگارش فیلمنامه سرباز کوچک آغاز کرد.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

از فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (۱۳۶۶ تا ۱۳۷۰)، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد (۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲)، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶)، معاونت فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی گردشگری (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶) تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مدیرکلی اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگسرای هنر (ارسباران) و موسس و مدیر اجرایی هیات اسلامی هنرمندان اشاره کرد.

سیدعلیرضا سجادپور در خاک آرام گرفت

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *