X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

چالش نقش حساس «هناس» چه بود؟/کمک‌های همسر شهید هسته‌ای به یک فیلم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، بهروز شعیبی بازیگر «هناس» شب گذشته ۲۲ بهمن در برنامه «بسته پیشنهادی» حضور یافت و درباره ایفای نقش شهید داریوش رضایی نژاد شهید هسته‌ای در این فیلم به مژده لواسانی بیان کرد: من این سال‌ها بیشتر درگیر کارگردانی بوده‌ام و در سینما، شخصیت و نقش باید خیلی جذابیت داشته باشد تا واردش شوم.

وی اضافه کرد: رضایی نژاد نقش مهمی بود و در فضای نمایشی به این شکل به آن پرداخته نشده بود اما لایه دیگر که برایم خیلی مهم بود زاویه نگاه فیلم بود؛ اینکه از بعد بیرونی و اجتماعی به آن نگاه شده بود.

شعیبی از مدیوم نمایش به عنوان معرف خوب برای زندگی شخصیت‌های ملی سخن گفت و بیان کرد: شاید طلا و مس هم به همین شکل بود که زندگی یک روحانی را از ناحیه خانواده‌اش می‌دیدیم و حالا در هناس هم تعدادی زنان و مردان هستند که کار خطیری انجام می‌دهند. مردم همیشه با بعد قهرمانان آشنا هستند اما این نکته را که چه مسیری طی می‌کنند و چگونه می‌روند مردم کمتر می‌بینند و شاید برای ارائه این موضوعات، کار نمایشی بهترین مدل باشد.

وی درباره چالش این نقش برای خودش عنوان کرد: این یک شخصیت چند بعدی بود و ما چند بستر مطالعاتی داشتیم، مستندات کتابخانه ای و تصویری از او داشتیم و بخش اصلی این مستندات هم نکات خانم شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد بود. البته برای من بیشترین منبع الهام خود فیلمنامه بود و درنهایت در این کار بعد از همه مستندات به آنچه مد نظر کارگردان بود رجوع کردیم.

برنامه «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی الهه بهبودی جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ به صورت زنده از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *