X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کم‌لطفی تلویزیون به فیلم‌های اکران نوروز/ فقط ۱۵ نوبت تیزر داریم! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

کامران حجازی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از فیلم‌های راه‌یافته به ترکیب اکران نوروزی، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط اکران و تبلیغات تلویزیونی این فیلم که منجر به نگارش نامه‌ای گلایه‌آمیز از سوی عوامل این فیلم در فضای مجازی شد، توضیح داد: بعد از پیک چندباره کرونا و بحرانی که سینما در این سال‌ها پشت سر گذاشت، امسال همه امیدوار بودیم که با آغاز اکران نوروزی، سینماها بار دیگر رونق بگیرد و شاهد اتفاقاتی جدید در این حوزه باشیم. این اتفاق اما نیازمند حمایتی همه‌جانبه چه از طرف تلویزیون و چه از طرف شهرداری در زمینه تبلیغات بود. متأسفانه در این زمینه و تا اینجا تلویزیون کم‌لطفی کرده و اعتباری که برای تیزرها در اختیار ما قرار داده، به اندازه‌ای کم است که حتی اگر همه آن را خرج کنیم، به اندازه یک تیزر در یک شبکه اصلی می‌شود! در غیر این صورت، تنها می‌توان در شبکه‌های کم مخاطب‌تری مانند «شما» و «آموزش» در مجموع ۱۰ الی ۱۵ تیزر پخش شود که اصلاً این تعداد برای هیچ فیلمی مفید نیست.

وی ادامه داد: ما واقعاً توقع داشتیم تلویزیون از اکران نوروزی سینماها حمایت کند اما این اتفاق در عمل رخ نداده است. پیش از این تلویزیون برای فیلم‌های سینمایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ نوبت پخش تیزر در نظر می‌گرفت اما در حال حاضر برای فیلم «مرد بازنده» آن هم محدود به شبکه‌های کم‌مخاطب در حدود ۱۵ نوبت پخش تیزر در نظر گرفته‌اند!

حجازی درباره پیگیری دلیل این عدم حمایت از سوی مسئولان صداوسیما هم گفت: دوستان بازرگانی صداوسیما می‌گویند این شرایطی است که در شورای مرتبط با این مسئله مصوب شده است و بر اساس آن اقدام می‌کنند اما تا امروز پاسخ روشن‌تر و حتی وعده‌ای از سوی مسئولان صداوسیما برای اصلاح این فرآیند داده نشده است.

این تهیه‌کننده سینما تأکید کرد: بحث من در این زمینه ناظر به فیلم‌های دیگر نیست. هر فیلمی طبیعتاً باید برای تبلیغات بیشتر تلاش کند و گلیم خود را از آب بیرون بکشد. در زمینه طرح این اعتراض به صداوسیما هم مسئله من واقعاً فیلم‌های دیگر نیستند. به‌خصوص که معتقدم پخش تیزر فیلم‌های دیگر از صداوسیما، به نفع همه فیلم ماست. چراکه مردم متوجه می‌شوند در این شرایط سینماها فعال هستند و همین باعث استقبال از فیلم‌های ما هم می‌شود. تعداد بالای تیزر یک فیلم منافاتی با آنچه ما نسبت به آن معترض هستیم، ندارد. موضوع اصلی این است که باید این امکان در اختیار همه فیلم‌ها قرار گیرد تا همه بتوانیم از این شرایط بحرانی که بالای دو سال است گریبان‌گیر سینمای ایران شده است، عبور کنیم.

تهیه‌کننده «مرد بازنده» درباره شرایط استقبال از این فیلم طی روزهای گذشته از آغاز اکران نوروزی هم اظهار کرد: از شرایط راضی هستیم و به نسبت اینکه در این روزها مردم بیشتر درگیر مشغله‌های شب عید هستند و شاید کمتر به سالن‌های سینما بروند، در مجموع از شرایط فروش فیلم راضی هستیم. اما در عین حال امید داریم با شروع سال نو شاهد شرایط بهتری در سینماها باشیم و مردم با حضور در سالن‌های سینمایی به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

وی درباره تعداد سانس‌های اختصاص داده شده به اکران این فیلم سینمایی هم بیان کرد: شرایط برای شروع قابل قبول است، اما همچنان در حال رایزنی برای افزایش سانس‌ها هستیم. زمان فیلم ما نزدیک به دو ساعت است و انتظار داریم با کمک سینماداران، همت و پیگیری آقای شایسته به‌عنوان پخش‌کننده فیلم، بتوان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا سانس‌های بهتر و بیشتری در ادامه اکران داشته باشیم و در چینش سانس حق فیلم «مرد بازنده» ضایع نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *