X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ادای احترام جامعه هنری گیلان به مقام والای آیت الله «رودباری» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت ارتحال عالم فقید و مجاهد انقلابی آیت الله «سید مجتبی رودباری»، اظهار کرد: آیت الله رودباری روحانی با تقوا و مردمی و یکی از افتخارات استان گیلان بود.

وی با بیان اینکه ایشان مروج حقیقی سیره اهل بیت (ع) به ویژه مکتب عاشورا بودند، افزود: سال‌ها شاگردی و تلمذ در نزد حضرت امام خمینی (ره) از ایشان شخصیتی بی نظیر ساخته و چهره‌ای ماندگار در اذهان عمومی مردم گیلان به یادگار گذاشته است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه از آیت الله رودباری به عنوان یکی از پیشگامان نهضت اسلامی و مبارزه با رژیم ستم شاهی نام برده می‌شود، گفت: در تاریخ مبارزات انقلابی مردم گیلان، ایشان در مسیر پیروزی و تثبیت انقلاب و ارزش‌های اسلامی مجاهدت فراوان کرده است.

وی با بیان اینکه آیت الله رودباری به دلیل روش زندگی، ساده زیستی، مردمی بودن و به دور از هر گونه نمایش مورد اعتماد مردم گیلان بود، تصریح کرد: فقدان این عالم مجاهد و نستوه برای استان گیلان جبران ناپذیر است.

مصباح با اشاره به اعلام عزای عمومی از سوی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، گفت: جامعه هنر استان گیلان نیز برای ادای احترام به مقام بلند و رفیع این روحانی مبارز و مجاهد و انقلابی همه فعالیت‌های خود را تعطیل کرده است.

وی در ادامه ضمن تسلیت مجدد فقدان این عالم برجسته، انقلابی و مجاهد، اضافه کرد: همه فعالیت‌های هنری به ویژه سینماها برای ادای احترام به مقام ایشان تعطیل است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *