X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

معرفی قهرمانان دفاع مقدس تلاش در راستای تحقق «جهاد تبیین» است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار و تقدیر از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» با بیان اینکه معرفی قهرمانان دوران دفاع مقدس، تلاش در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکتی به سمت آگاهی بخشی است، اظهار کرد: سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‎‌ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کار شما فیلم‌سازان ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی بوده که کاری بسیار ارزشمند است.

وی فیلم و سریال را ابزاری قدرتمند در الگوسازی از شهدا دانست و اظهار کرد: الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‌های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

حجت‌الاسلام مروی آثار هنری در عرصه دفاع مقدس را نوعی جهاد تبیین برای معرفی دلاوری‌های شهیدان و ایثار خانواده معزز آن‌ها به جامعه دانست.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آن‌ها در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم؛ اما سینما با قابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از زحمات و ایثارهای شهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.

وی افزود: نسل جوان دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و ازخودگذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند. ساخت فیلم و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور ما را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام مروی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی در دوران معاصر دانست و افزود: در جنگ تنها مسئله شجاعت مطرح نبود بلکه ایمان و اعتقاد بود که نام شهدا را ماندگار کرد؛ دشمن به اعتقادات و دین و شرافت ما حمله کرد و این شهدا بودند که ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند تا دشمن به اهدافش نرسد.

تولیت آستان قدس رضوی به اهمیت ساخت آثار سینمایی با موضوع افشای جنایات بی‌رحمانه منافقین تأکید کرد و گفت: نسل جوان باید با جنایات ننگین منافقینی که ۱۷ هزار پیر، جوان و کودک را به شهادت رساندند، آشنا شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *