X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«تور برای ماست» رونمایی شد/ روایتگر فتوحات هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، شامگاه دوشنبه ۲۹ فروردین‌ در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک فیلم مستند «تور برای ماست» به کارگردانی حسین همایون‌فر محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح و با حضور سیدمحمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سیدمحمد شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، محسن نجمی رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر، کریم خوش‌مرام معاون هماهنگی بنیاد فرهنگی روایت فتح، علیرضا استرابی قائم‌مقام گروه مستند و مهدی متولیان مدیر مرکز مطالعات روایت فتح رونمایی شد.

در این مراسم سید محمدیاشار نادری ضمن تمجید و تشکر از سازندگان و تولیدکنندگان این فیلم گفت: مستند «تور برای ماست» درواقع روایت از قهرمانان بزرگ کشور عزیزمان در مسابقات پارالمپیک است که به نظرم مصداق ذوب الحدید هستند، مثل فولاد آب‌دیده که با کار بزرگی که کردند باعث امیدآفرینی در سطح جامعه شدند و یک‌بار دیگر پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآوردند.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین اضافه کرد: روایت فتح تکلیف دارد برای اینکه بتواند این دست روایت‌ها را به‌درستی بیان کند، زیرا این روایت‌ها باعث امیدآفرینی در سطح جامعه می‌شود و بسیار تأثیرگذار است. روایت فتحی که در دوره‌ای از تاریخ روایت مردان بزرگ این سرزمین را داشته است و هنوز هم بر عهده دارد پس بنابراین در این عرصه و دوره از زمان درواقع روایت قهرمانان، ورزشکاران، سیاست‌مداران، فرهنگیان و هرجایی که فتحی برای این سرزمین اتفاق می‌افتد را بر عهده دارد.

نادری در پایان با اشاره مأموریت‌های گروه مستند روایت فتح نیز گفت: درواقع مأموریت روایت فتح، روایت فتوحات انقلاب اسلامی است فرقی هم ندارد این فتوحات در هر عرصه‌ای که باشد، یک‌وقتی در عرصه فرهنگ، یک‌وقتی در عرصه ورزش، یک‌وقتی در عرصه هنر و یک‌وقتی در عرصه امنیت است اساساً هرجایی که فتحی اتفاق بیفتد ما وظیفه روایت گری آن را با زبان هنر داریم.

همچنین سیدمحمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین نیز با اشاره محتوا و موضوع فیلم مستند «تور برای ماست» مطرح کرد: درباره فیلم باید کارشناسان این حوزه نظر بدهند چون تخصص من در این حوزه نیست ولی زحمت‌کشیده و تلاش کرده بودند اما در مورد بسکتبالیست‌های تیم ملی باید گفت آن چیزی که در فیلم نشان می‌دهد ایمان و اعتقاد قوی، اعتمادبه‌نفس بالا، همت مضاعف و از طرفی کادر فنی باتجربه با چاشنی علم و دانش این رشته است.

در ادامه محسن نجمی رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر نیز با اشاره استقبال و اقبال عموم مردم دنیا به رشته بسکتبال با ویلچر که موضوع این مستند است، بیان کرد: رشته بسکتبال با ویلچر یک‌رشته مهیج و پرطرفدار در دنیا است، در ایران هم بعد از پیروزی انقلاب از سال ۵۹ و ۶۰ این رشته به کشور ما آمد و اکنون نزدیک به ۲۰ نفر لژیونر در ترکیه، یونان، اسپانیا، ایتالیا آلمان داریم که در مستند «تور برای ماست» هم دیده شد. از طرفی در این مستند نشان داده شد که ۲ تن از مربیان خوب ما آقای آقا کوچکی مربی تایلند و آقای خاکی مربی تیم عراق بودند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که انشالله شاهد پخش این مستند مهیج و درخشان از شبکه‌های سیما باشیم.

در آیین رونمایی مستند «تور برای ماست» حضار پوستر فیلم را که توسط مرتضی شجاعی طراحی‌شده است، به‌رسم یادگاری امضا کردند.

مستند «تور برای ماست» محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین همایون‌فر و با همکاری کمیته ملی پارالمپیک تولید شده که روایتگر پیروزی و قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *