X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رخوتی که گریبان سینمارا گرفته است/ امید به رونق در اکران عید فطر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پخش و فروش فیلم‌ها در نوروز ۱۴۰۱ و میزان رضایت از این فروش گفت: پخش و اکران نوروز امسال متاثر از شرایط ایجاد شده بود. با حذف محدودیت‌های حاصل از کرونا و اینکه مردم ۲ سال خانه نشین بودند، نیاز به تفریح داشتند و همچنین کاهش شیوع کرونا با افزایش واکسیناسیون، اینکه مخاطبان امسال، سفر را اولویت خود بدانند، از قبل کاملاً مشخص بود و به تبع آن سینما از مخاطب کمتری برخوردار شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چیدمان اکران نوروز ۱۴۰۱ نیز چندان قوی نبود و می‌شد چیدمان بهتری برای آن در نظر گرفت. در واقع از آثاری که مخاطب بیشتری را می‌توانست به سالن‌های سینمایی بیاورد، استفاده نشد. ما می‌توانستیم تنوع ژانر بیشتری داشته باشیم و حوزه کودک و نوجوان و کمدی را بیشتر در نظر بگیریم تا شرایط اکران و استقبال بهتر شود. غیر از فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «سگ بند» و «روز صفر» که از فروش نسبتاً خوبی برخوردار بودند، مابقی فیلم‌هایی که اکران شدند، خوب نبودند و حتی شاهد بودیم که یکی از فیلم‌ها در همان هفته اول به اکران آنلاین پیوست. در حالی که می‌شد با انتخاب خوب، پس از ۲ سال، نگاه مخاطبان را به سینما برگرداند تا رونق افزایش یابد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز همچنین درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت در این کم اقبالی نوروزی بیان کرد: از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت بلیت سینما که هر سال اتفاق می‌افتاد عملاً وجود نداشت و این هجمه‌ای که بر افزایش قیمت ایجاد شده، منطقی نیست. چرا که هر سال مبلغی افزایش قیمت برای بلیت سینما داشتیم و از سال ۹۸ تا امسال این اتفاق رخ نداده بود. از سوی دیگر بخش اعظمی از این افزایش مربوط به دولت است که مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های جاری و … را شامل می‌شود که روی قیمت بلیت‌ها افزوده شده است و اگر دولت از حق خود در این زمینه بگذرد، قیمت‌ها می‌توانند معقول‌تر باشند.

حسینی در خاتمه درباره اکران عید فطر توضیح داد: با توجه به اکران فیلم‌های «انفرادی»، «لامینور» و «مغز استخوان»، امیدوارم که امسال همانند سال‌های گذشته که اکران عید فطر نیز رونق خوبی به سینماها می‌داد، با انتخاب آثار خوب و مخاطب پسند بتوانیم از استقبال خوبی برخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را گرفته است با نمایش آثار خوب از بین برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *