X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«هیچ‌کس نخوابد» و «رخ» را می‌سازم/ یک مستند دیگر با موضوع ورزشی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سام کلانتری مستندساز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پروژه مستند در دست دارد که هر دوی این پروژه‌ها باهم پیش می‌رود، گفت: یکی از این مستندها با نام «هیچکس نخوابد» یک مستند ورزشی است، البته در این پروژه نیز ورزش بهانه‌ای شده تا لایه‌ای از زندگی بانوان ایرانی را به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: این مستند داستان نگار سماک نژاد است، اولین بانوی ایرانی که صعود سرعتی به قله دماوند داشته است. در واقع این صعود بهانه‌ای برای به تصویر کشیدن زوایای دیگر زندگی این ورزشکار است.

کارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» بیان کرد: مستند دیگری که روی آن کار می‌کند، مستندی با نام «رخ» است که درباره علی‌اکبر صادقی نقاش است که آن نیز به زودی آماده می‌شود. درباره نحوه نمایش این دو پروژه نیز باید بگویم که هنوز تصمیم نهایی در این مورد نگرفته‌ام.

وی درباره توجه به قهرمانان ورزشکار زن در مستندهای خود توضیح داد: مساله این است که بانوان در جامعه ما با مشکلات بسیاری مواجه هستند و اگر بتوان بخشی از این مشکلات را از طریق آثار مستند به تصویر کشید می‌تواند تاثیرگذار باشد.

کلانتری با اشاره به اینکه تلاش می‌کند تا با ساخت مستند آنچه در توان دارد را برای به تصویر کشیدن مشکلات بانوان در جامعه انجام دهد که شاید کمکی به حل آن کند، گفت: البته این را هم باید بگویم که مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» توانست به هاکی دختران کمک کند و باعث شد تا تیمی که شناخته نمی‌شود و کسی به آن کمک نمی‌کرد مورد توجه قرار گرفته و از آن حمایت شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *