X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«آتابای» به کردستان عراق می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اکران فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از اواخر این هفته در سینمای شهرهای سلیمانیه، اربیل و دهوک در کردستان عراق آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و به نویسندگی هادی حجازی‌فر و نیکی کریمی از روز پنجشنبه ۹ تیر ماه جاری (۳۰ ژوئن ۲۰۲۲) در سینما «سالم» در شهر سلیمانیه، در سینما «امپایر» در پردیس سینمایی «فامیلی مول» در شهر اربیل و نیز در سینما «دهوک مول» در شهر دهوک در کردستان عراق اکران می‌شود.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی اشاره کرد.

این فیلم که نخستین ‌بار در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت سیمرغ بلورین در پنج بخش شد، در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی فیلم از جمله چهلمین دوره جشنواره قدیمی فیلم «کمبریج» در انگسلتان و مورد تأیید آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا «بفتا» BAFTA، جشنواره فیلم «آسیا پاسیفیک» در استرالیا، جشنواره فیلم «داکا» در بنگلادش، جشنواره فیلم «پونا» در هندوستان، جشنواره فیلم «صوفیه منار» در بلغارستان و … حضور داشته است. «آتابای» در چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم توانست پنج جایزه اصلی از جمله جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلمنامه، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای جواد عزتی و همچنین جایزه بهترین موسیقی متن برای حسین علیزاده را از آن خود کند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: کاظم آتابای چهل ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در پیرکندی زندگی می‌کند و … .

تعدادی از عوامل «آتابای» عبارتند از کارگردان: نیکی کریمی، نویسنده: نیکی کریمی و هادی حجازی‌فر، موسیقی: حسین علیزاده، فیلمبردار: سامان لطفیان، تدوینگر: حسین جمشیدی گوهری و تهیه‌کننده: نیکی کریمی.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *