X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تشویق و تجلیل اگر به صورت مادی باشد بیشتر از تجلیلِ صرفا شفاهی به کار هنرمند می‌آید! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا حق‌گو از بازیگران پیشکسوت معتقد است افزایش بودجه و حمایت مالی از هنرمندان استان‌ها موجب رشد و تحول فرهنگ و هنری می‌شود و نباید حمایت‌ها صرفا شفاهی باشد.

به گزارش سینماپرس، یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه‌ «مهر سینمای ایران»، تجلیل از محمدرضا حق‌گو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان پیشکسوت این استان و شهرستان بیرجند بود.

هنرمندی که بعد از حادثه تلخ از دست دادن هم همسر و دخترش از تهران به بیرجند مهاجرت کرد و کار سینما و تلویزیون را کنار گذاشت. حق‌گو در آثار متعدد سینمایی و تلویزیونی از دهه ۵۰ حضور داشته اما امروز در ۷۶ سالگی خود را بازنشسته اعلام می‌کند.

محمدرضا حق‌گو درباره تاثیرگذاری برنامه‌ای همچون «مهر سینمای ایران» گفت: اگر رویدادهایی مانند «مهر سینمای ایران» ادامه داشته باشند، یقین دارم که برای سینما اتفاق خوبی می‌افتد. یکی دیگر از تاثیرهای مثبت این جشنواره، تشویق هنرمندان استان‌ها برای ساخت آثار باکیفیت است.

وی ادامه داد: به عقیده من، برای حمایت از هنرمندان سایر استان‌ها، در درجه اول باید بودجه خوبی در اختیار آن‌ها قرار داد تا از این طریق بتوانند کارهایشان را توسعه دهند. حل مسئله تامین بودجه برای تولید آثار متناسبِ هنری موجب پیشبرد فرهنگ هر استان و منطقه‌ای خواهد شد.

این بازیگر تاکید کرد: حمایت و تجلیل از هنرمندان‌ باید به گونه‌ای باشد که هنرمند را برای حرکت به سمت پیشرفت سوق دهد. از نظر من، تشویق و تجلیل اگر به صورت مادی باشد، بیشتر از تجلیلِ صرفا شفاهی به کار هنرمند می‌آید.

حق‌گو در پایان تصریح کرد: هنرمندان بااستعداد شهرستان‌ها باید از ساخت فیلم کوتاه شروع کنند تا به مراحل بالاتر برسند. جدای از این‌ها، در وهله نخست این استعدادها باید شناسایی شوند. با نظارت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیِ هر استان آثارشان را بسازند و در درجه اول بتوانند در پیشبرد فرهنگ و هنر مملکت و در درجه دوم هر استان، تاثیرگذار باشند.

مهر سینمای ایران با هدف عدالت فرهنگی و به مناسبت گرامی‌داشت روز ملی سینما از ماه مهر در تمامی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *