X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از تأسیس دبیرخانه دائمی برای استمرار برگزاری کنگره ملی شهدای غواص تا برگزاری جلسات تخصصی/ کشاورز: شهدا ما را برای برگزاری این کنگره یاری دادند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی کشاورز مدیرعامل منطقه آزاد کیش در حاشیه کنگره ملی شهدای غواص گفت: دبیرخانه دائمی کنگره شهدای غواص در جزیره کیش تأسیس شده و تلاش ما این است که ان شاالله به صورت مستمر همه ساله این کنگره را در همین بازه زمانی برگزار کنیم؛ خوشبختانه یکایک استان های کشور از برگزاری این کنگره که مربوط به شهدای سرفراز کشور است استقبال کردند و امید داریم این رویداد همه ساله باشکوه بیشتر برگزار شود.

کشاورز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم ایده های چنین همایش ها، کنگره ها و جشنواره هایی را خود شهدا در ذهن افراد می گذارند و در واقع این ما هستیم که با اجرایی کردن این ایده ها مقام شامخ شهدا را پاس می داریم.

وی ادامه داد: در ابتدا تعدادی از غواصان ایده برگزاری این کنگره را مطرح کردند و ما در سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کردیم برای ادای دین و زنده کردن یاد شهدا آماده ایم و با طیب خاطر در این راه انجام وظیفه خواهیم کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش سپس در پاسخ به این سوأل که آیا از این برنامه در سطح شهری و استانی استقبال شده و میزان مشارکت توده های مردم تا چه میزان بوده اظهار داشت: تقریبا اکثر کیشوندان نقش بسیار مهمی در برگزاری این کنگره دارند. تمامی دانش آموزان و خانواده های شان که جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر هستند به نوعی با این کنگره درگیر شدند و اصناف و مجامع نیز در برگزاری این رویداد دخیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینجا است که در سطح ملی بسیاری از اشخاص، سازمان ها، نهادها و ارگان ها از جمله دانشجویان و شهرداری ها به میدان آمدند تا این کنگره با بالاترین میزان مشارکت به سرانجام برسد.

کشاورز در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما ضرورت برگزاری چنین برنامه هایی برای آگاهی بیشتر نسل جوان از اهداف و آرمان های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس چه میزان است متذکر شد: سوأل بسیار خوبی است؛ بشر از گذشته تا قیامت دنبال الگو گرفتن است و همه می خواهند بهترین خودشان باشند؛ شهدا بهترین زمان خودشان بودند و خود را به خدا وصل کردند و بی تردید چنین برنامه هایی باعث آگاهی بیشتر نسل جوان و نوجوان نسبت به اهداف و آرمان های ارزشمند آن ها خواهد شد.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: ما برای پربارتر شدن کنگره از سال آتی یک سری جلسات تخصصی خواهیم داشت و مطمئن هستیم شهدا ما را برای برگزاری این کنگره یاری دادند و ما هم تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا این رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری را در تمام بخش های خود اعم از فیلم و سینما، رسانه، ادبیات و… به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *