X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«پسر بلوط» روی آنتن شبکه مستند می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «پسر بلوط» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید حمید موسوی شنبه ۲۵ اسفند ساعت ۲۱ از قاب «سینما حقیقت» شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس؛ «پسر بلوط» مستندی درباره احمد قلاوند است، جوانی خوزستانی که از کودکی آرزوی کاشتن درخت و به ثمر رساندن جنگلی از بلوط را در سر داشت، در سن ۲۶ سالگی و با جامه عمل پوشاندن به ایده‌ها و دغدغه‌هایش به پسر بلوط  معروف شد.

احمد قلاوند دغدغه اقلیم زاگرس نشینان خوزستان را دارد. او با دست‌های خود نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ نهال «کنار»، «داغداغان»، «بلوط»، «بنه»، «زالزالک» و سایر گونه‌های بومی را پرورش داده و در میان روستایی‌ها، عشایر و دانش‌آموزان ارتفاعات خوزستان، روستاهای اطراف و حتی استان‌های هم‌جوار به‌صورت رایگان توزیع کرده است.

احمد حتی با احداث نخستین خزانه نهال بلوط استان خوزستان در مدرسه روستای «جوروند»از توابع شهرستان اندیمشک ، توانسته است هم استانی‌هایش را به احیاء و نگهداری از بلوط – به‌عنوان پوشش بومی در معرض خطر نابودی زاگرس- تشویق کند و نتیجه هم بگیرد.

مجموعه «سینما حقیقت» با موضوع پخش آثار برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت با مضامین اجتماعی شنبه‌ها ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روزهای یکشنبه ساعت ۹ خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *